Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det hänger ihop med att alla inte kan bli smittade, då det finns en procentsats som berättar att det skyddar mot smitta tom, och du skrev det även själv.
SÅ tack för hjälpen.
.
Det hänger ihop med att alla inte kan bli smittade, då det finns en procentsats som berättar att det skyddar mot smitta tom, och du skrev det även själv.
SÅ tack för hjälpen.
Det förstår jag och när du vill antyda att alla smittas.
Men visst är det till hjälp och veta att alla inte kan smittas och att detta är definierat av procentsatser på de olika vaccinen och de olika varianterna av COVID-19.
Det ställer jag mig verkligen frågande till och när du tog i så.
Jo, jag vet om att det är en procentsats av de vaccinerade som aldrig ens kan bli smittade under en period.
Och sen kommer man även uppdatera för Omikron.
Men vad betyder detta du säger, att man inte ska vaccinera sig för vaccinen inte hjälper?
För det du skriver är knappast till för någon ska ta vaccin, så detta är mycket intressant.
Oups. FHM visade visst dubbelt så höga siffror som i verkligheten.
www.expressen.se/nyheter/fhms-miss-visade-dubbel-skracksiffra/
ignorera
"WHO Coronavirus (COVID-19) Dashboard
Deaths - cumulative total
Sweden 16,768
Danmark 4,207
Finland 2,277 "
covid19.who.int/table
Jaha, vad kan man forvänta sig, utredning som tar 3+ år....
"Beredskapen inom den svenska sjukvården behöver öka när det gäller alltifrån olyckor till smittoutbrott, enligt regeringen."
"I ett delbetänkande som presenterades i mars 2021 föreslog utredningen flera åtgärder som kan vidtas för att stärka den svenska sjukvårdens krisberedskap"
"Utredningen har pågått i tre år."
www.expressen.se/nyheter/handlar-om-beredskap--infor-en-krigssituation/
Att en massa åldringar dog ett par tre år i förtid i Sverige anser man inte vara en big deal, att de kunde fått ett par år till tillsammans med nära och kära anses ganska oväsentligt, tyvärr.
En del länder inför nu obligatoriska tester för inresande från Kina. Medan Folkhälsomyndigheten får uppdraget att fortsätta övervaka och prognosticera utvecklingen av covid-19 för att bibehålla en god beredskap. De ska även få ett särskilt uppdrag att analysera konsekvenserna för Sveriges del med anledning av Kinas epidemiologiska situation avseende covid-19.
Låter som man kommer att vara ute alltför sent igen ifall åtgärder behöver införas.
Expressen: www.expressen.se/nyheter/regeringen-vill-att-fhm-ska-bevaka-covid-i-kina/
Se där, Sverige verkar ändrat sig, bra:
Nu skriver Folkhälsomyndigheten i ett pressmeddelande att de vill att regeringen börjar förbereda för krav på ett negativt coronatest för resenärer från landet.
”De personer som föreslås omfattas av kravet på negativt covid-19-test är resenärer från Kina som är över 12 år och tredjelandsmedborgare, det vill säga personer bosatta utanför EES-länderna och Schweiz. Åtgärden minskar risken för att personer med en pågående infektion reser in i Sverige från Kina. Kravet föreslås vara tillfälligt och gälla i tre veckor från ikraftträdandet.”