klyban skrev 2020-06-24 18:18:06 följande:
Ska jag svara på någon som tror svart och vitt och massjälvmord, vad skulle syftet vara med att diskutera med en som antingen tror svart och vitt är ett argument eller förlöjligar självmord som bara är en av effekterna av en dålig ekonomi.
Återkom när du diskuterar sakligt, och tänker inte beröra dessa frågor innan det skett.
Dock intressant du säger okontrollerad smitta, och samtidigt vi klarat bättre än andra som var på samma ställe som oss och en hög initial smitta och stängde ned landet.
Dock en sak vet vi, eftersom vi låtit vår ekonomi ticka på hjälpligt parallellt, så blir effekten mindre här.
Men med tanke på att du hängav dig till svart och vitt, ser jag aldrig att detta kommer generera en diskussion där fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus ENS NÅGONSIN kommer ske.
Och man ställer sig frågan varför du inte vill komma fram till nått.
Som sagt, du är ju inte intresserad av fakta som du tjatar så mycket om. Här har du ju fakta... men det slingrar du dig som en ål kring och försöker snacka bort med en massa BS. Du har ju trotts allt suttit och snackat dig hes om hur ofattbart faaaarrrligt det är för både psyke och ekonomi med en restriktivare strategi.... men när det påpekas för dig att våpra grannländer som haft mycket hårdare restriktioner än vi och fått ofantligt bättre resultat UTAN allt det du yrar om i din skrömselpropaganda... nä då vill du inte "beröra frågan"....
Ja smittan i Sverige är fortfarande inte under kontroll, så ja faktiskt... okontrollerad smitta
Ja, skillnaderna mellan sverige och våra grannländer är ju svartvita. Av 4 så har 3 som använde en strategi enormt goda resultat, och ett land som valde en annan strategi har hirribla resultat. Det är så svartvitt som det kan bli. Men jag förstår absolut om du helllre vill röra dig i gråzonerna där du kan spekulera fritt och kalla det för "fakta".