Padirac skrev 2021-11-02 00:32:54 följande:
Jag vet inte om du försöker förvilla eller om du helt enkelt inte förstår sammanhang och kontext i det material du citerar - var det medvetet du undvek att age att FoHMs text kommer från en studie om olika yrkegrupper _inom_ skolan och coronakommissionens tabell 3.5 handlar om oluka yrkesgruper i samhället i stort.
www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/7ff1da2c3d7140809558ddae46735aa1/forekomst-covid-19-olika-yrkesgrupper-skolan.pdf
"Förekomst av covid-19 i olika yrkesgrupper inom skolan 13 mars ? 19 oktober
...
De yrkesgrupper som träffar större grupper av barn inom skolan, grundskollärare, förskollärare och barnskötare, har inte en högre relativ risk att diagnostiseras med covid-19 i jämförelse med andra yrkesgrupper."
Textenåterger alltså resultatet från studier av olika yrkesgrupper inom skolan, inte mellan olika yrkesgrupper i stort i samhället.
Notera också att FoHMs material bygger på aktuella studier vi tillfället - om nya studier kommer med nya rön så förändrar det inte det faktum att studierna vid tillfället för FoHMs återgivande av dessa gav dessa resultat.
Det är åter igen kritik som i bästa fall bygger på en omvänd tidsuppfattning eller enskidla meningar tagna ur sitt sammanhang, medvetet eller av oförståelse, jag vet inte.. - jag menar, hur är det möjligt att tolka en studie om olika yrkesgrupper inom skolan till att handla om olika yrkesgrupper i allmänhet i samhället.
Men "alla yrken" inkluderat i tabellerna betyder inte bara yrken inom skolan.
T ex står det "
Den utökade provtagningen av personal inom vård- och omsorgssektorn gör att man inte kan jämföra mot övriga yrkesgrupper på ett korrekt sätt så vård- och omsorgspersonal exkluderas i denna rapport". Handlade det bara om yrken inom skolan skulle de inte skriva så.