Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det som blev raderat var att prata om det var en symtom för Omikron, och detta i en tråd som diskuterat symtomer flera hundra ggr och aldrig innan varit ett problem.
Jag är rätt perplexad över detta, och detta i en tråd som blivit den allmänna COVID-19 tråden på FL.
För ge kritik mot osaklig kritik, det fick vi reda på¨tidigt att det inte heller var okey, utan om kritik gavs ifrån visst håll.
Så berättade man klart och tydligt att påpeka felen i kritiken var nått som ogillades, vilket är udda då saklig kritik är det enda som funkar.
Och det komiska är att just kritik finns det gott om, men den vill man inte prata om.
Är inte det udda?
Man kan inte skapa en tråd där utgångspunkten är att religion är roten till allt ont i världen eller feminismen eller regeringen eller Folkhälsomyndigheten eller gud och hens moster - utan att riskera att ens åsikter blir kritiserade.
Inte i en öppen värld eller i ett öppet forum.
Så vilka symptom man har haft borde, tycker jag, kunna ha med ämnet att göra.
Något som däremot skulle vara ot i den här tråden vore om jag påpekade att på svenska heter det symptom även om det handlar om flera symptom, på norska däremot - där heter det symptomer, tror jag