FuckGoggleAskMe skrev 2022-01-25 20:34:05 följande:
Tack för ytterligare en recension av kvaliteten på andras inlägg!
Ja, det var väl en rimlig kommentar till ett inlägg som löd:
"Betraktar det JV-liknande knasbolleriets uteblivna referenser till nazismen. Även enögt knasbolleri kan visst famla sig fram till en och annan gräns för det magstarka, avsaknaden av logisk slutledningsförmåga till trots. Nu brinner det i bassängen".
Du brukar väl själv inte dra dig för att kommentera andras i ditt tycke plågsamma språkförsök.
FuckGoggleAskMe skrev 2022-01-25 20:32:42 följande:
Nja, 138 människoliv per 1 million innevånare skiljer det mellan Tyskland och Sverige nu, 1 380 människor räknat på 10 millioner. Det tycker jag är väldigt mycket. Och tja, varför inte jämföra med de andra nordiska länderna ? Men visst, det går bättre i Sverige än tex i Moldavien eller Montenegro. För 8 länder i Västeuropa, undantaget plutteländerna, har det gått sämre.
Antal IVA-platser per capita i Sverige ligger väl i botten av EU-länderna, vilket är en skandal (och nej, jag påstår inte att det är enbart sossarnas fel eller ens Tegnells).
Ja, sakta men säkert har Tyskland närmat sig Sverige sett till andel döda, båda länderna ligger ju klart under det europiska genomsnittet
Ser man till överdödlighet under pandemin har däremot Tyskland inte klarat sig lika lindrigt undan som Sverige och det är klart att det är beklagligt att pandemin fått sådana konsekvenser för Tyskland.
Men nu när jag kollar ser jag att Tyskland nästan har lika låg överdödlighet som Sverige - så även Tyskland har klarat sig undan pandemin relativt lindrigt.
www.dn.se/vetenskap/sveriges-overdodlighet-under-pandemin-bland-de-lagsta-i-europa/