Dr Nail skrev 2020-05-21 15:07:59 följande:
Jag samlar information och det kommer mer hela tiden, men redan nu ser det rätt obra ut.
Istället för att ge akut sjuka intensivvård låter man dem ligga hemma och kvävas. Istället för syrgas får de morfin - ett sannerligen effektivt sätt att få dem sluta andas för gott.
Även BBC har redan uppmärksammat detta.
www.bbc.co.uk/news/amp/world-europe-52704836
I England, i Danmark, i Tyskland får alla åka till sjukhus.
Det där har vi ju diskuterat massor. Det är inte alltid det bästa för gamla människor som inte har länge kvar att leva att köras till ett sjukhus och att man sätter in alla hårda åtgärder, som dessa människor ändå inte kan överleva.
Det som händer nu, händer även utan Corona. Man kör inte rädda liv till varje pris, när det gäller en gammal människa som ändå inte har länge kvar. Då avväger man vad som är mest skonsamt. Om det bara är att plåga personen för att hen ska leva några veckor längre, så är det ju i regel inte värd det. För personen själv! De brukar inte vilja komma till sjukhus - det är min erfarenhet.
Artikeln handlar mest om ETT fall. Vi vet inte vad som hänt då. Det händer hela tiden att barn till gamla människor som dött, tycker att någon kunde ha gjort mer. Det tyckte jag också när min pappa dog. Han dog också ensam. Före Corona. Nej, det har inget att göra med att man skulle välja bort gamla.