Tow2Mater skrev 2020-12-21 18:33:09 följande:
Ute och springer i affärer?
Frimärken kan lätt köpas online.
Inte om man ska få korten fram till Jul
Såg 5st människor, ingen hade munskydd och alla hade socialdistansering och närmaste kom en på 5 meter.
Affärsinnehavare bakom stor plastskärm, och en kom in i affären och gick till andra änden tills jag gick ut.
Vart tog desinformationen vägen, har du förstått nu att det är vad man sagt i UK om denna strain?
AndreaBD skrev 2020-12-21 18:35:49 följande:
Jag springer inte i affärer, jag var hos tandläkaren. Var i två affärer också, men kollade först att det inte var mycket folk där. Och jag behöver inga frimärken, jag vet inte hur du kommer på det.
Det var jag som behövde frimärken, trodde själv jag skulle träffa noll inom socialdistansering och närmaste kom 5m, utom han bakom plastskärmen.
Först ville han inte sälja frimärken till mig, då han inte längre var ett ombud och fick sälja frimärken.
Men sen sålde han mig ändå
För nästa affär hade haft mer folk och trängre.
FDFMGA skrev 2020-12-21 18:39:33 följande:
Ja, KD tillhör ju de styrande parierna i såväl Stockholms stad som Region Stockholm.
Det var regionen som gick ut med direktiv som innebar att äldre aldrig fick en individuell bedömning och alltså i många fall lämnades att dö hemma eller på ålderdomshem, utan syrgas, utan annat än morfin som skulle lindra plågorna i väntan på döden.
Och det var Stockholms stad som hade ansvaret för äldreboendena. Efter vårens massdöd inom äldreomsorgen lät den ansvarige, trygghetsborgarrådet Erik Slottner (KD), utvärdera hur omsorgen fungerat under våren.
Man kom fram till att den uppfyllt alla kvalitetskrav. Och den slutsatsen var inte ironisk utan allvarligt menad. Man kan undra hur kvalitetskraven såg ut.
Inte konstigt de vill prata om annat med det fatala misslyckandet där.
Vi får se om hur det att skriva om äldrelagen och om detta kan få upp kvalitetskraven.
Men nått får mig och anta att kvalitetskrav ses som en semantisk sak, och att det går förklara bort det mesta genom helt prata om annat.
Det är dock värt och notera att de stör för ~39% av alla dödsfall i Sverige och som är under folkvalda av KD.