Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
slant visst på tangentbordet..
Får väl se om den kommer till användning..
Men som du säger , visst är det lite naivt att tro att en öppen tråd på FL kan reserveras enbart för vissa åsiktsuttryck.
En öppen seriös debatt är tyvärr också naivt att tro på - alla går in i trådarna med sina egna 'pre-sets' . Det vore iofs intressant om det gick att hitta ett sätt att få till just det sakliga seriösa samtalet.
Jag tror att fenomenet du observerar i fråga om tvångsåtgärder kontra smitta finns i de flesta sammanhang. Alla hillbillys i SDland där jag bor har mycket lite kontakt och erfarenhet av det de är rädda för. De enkla svaren på frågorna som saknar enkla svar ger kanske det SDs JÅ pratade om - en uppfattad politisk trovärdighet där experterna saknar enkla svar.
Jag tycker också att det ser ut som att FHM har lett oss in i en långsiktigt hållbar strategi, en strategi som kan hantera år av smitta, som inte är politiskt styrd utan baserad på FHMs och världssamfundets samlade kunskaper.
De som ropar högst över tvångsåtgärder verkar också ha uppfattningen att de själva kan hantera smittan, men att alla andra inte kan det... det är också en märklighet jag noterar