Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Jag använder själv mask i kollektivtrafiken, men då är jag medveten om hur mycket jag kan göra fel där som skulle sabba det hela. T.ex. att inte pilla med masken - jag har mycket svårt att inte klia mig i ansiktet och måste ändå göra det ibland. Sedan måste man förvara masken på rätt sätt .- duger det med jackfickan? Till att börja med måste det ju vara en vettig mask - ffp2 alltså. Och den måste sitta åt ordentligt. Jag har varit med om någon sorts mask som inte gjorde.
Sen är det återigen det här, är Sverige det enda landet i världen som har rätt? När så många experter säger motsatsen, att munskydd fungerar, så tror jag inte
Tegnell & co är ensam om att ha rätt i detta. Alltså de har haft fel gång på gång sen starten av pandemin med att smittan kommer inte hit, den är inte så farlig, smittar inte asymptopiskt, i maj nåt Stockholm flockimmunitet, flockimmunitet nås vid 40% osv osv... Så jag litar inte alls på att de skulle ha rätt i frågan om munskydd.
Jag pillar mig ofta i ansiktet UTAN mask, och tror att med mask kommer jag bli påmind om att inte pilla mig i ansiktet. Så krångligt är det inte med en vanlig mask. Man måste ju tvätta vissa masker och vissa är såna som funkar i visst antal timmar.