Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Vad är det för märklig krumelur om genetik och immunförsvar som på något sätt skulle ha med mitt inlägg att göra?
Vad är det för märklig krumelur om genetik och immunförsvar som på något sätt skulle ha med mitt inlägg att göra?
Jag svarade på två inlägg, såg du inte det?
Ser någon annan att jag svarade på två olika citerade inlägg i detta inlägg ovan?
Och inlägget av FDF undrade jag om hur man kunde tolka dom resultaten, varför du svarar på det vet ingen.
Med alla år med ironi och sarkasm på forum, så är det extremt ofta att folk inte ens förstår de sker överhuvudtaget.
Då skriven text har MYCKET svårt och förmedla dessa, då de är kopplade även till kroppsspråk eller ton i rösten.
Men med lite smileys så går det att minska dom missförstånden, gärna med ett eller nått annat som påvisar att man inte är direkt.
Ser du inte det jag citerade?
Första gången i mitt liv jag hört den, du bör anmäla till supporten och så de kan rätta till den.
Dock funkar inte ironi i text utan hjälp med nått, möjligt mellan två vänner som känner varandra väl.
Och vad är det för mening och skriva ironi och inte det är tydligt, för det är ju EXAKT det som sker IRL, där man med röst och kroppsspråk visar just detta.
Detta är en välkänt problem och med ironi i text utan påvisa ironin.
Det är alldelses för få som kan skilja på ironi och sarkasm.
.. lita på vad folk säger här har jag svårt och tro på kommer bli bra.
Mycket intressant att du plockar ut det ur sitt sammanhang, det berättar för mig att du var medveten att det inte går ha med.
Men för all del, berätta gärna hur man ska säkerställa att ALLA i studien har gjort rätt?
Och särskilja de som inte använt munskydd rätt eller ens alls, mot de som använt det rätt.
Du skrev ett mycekt inrtessant inlägg, dock inget om det du citerade.
Ditt inlägg betyder inget om det citerade, det är där vi står nu.
Nu blandar du ihop allt - det är inte fakta som är otydligt, det är kunskapsläget som är det.
Jag påstår att forskningen om munskydden är spriden som en solfjäder mellan inte fungera och fungera.
Och det tolkar du om, kan du utveckla varför?
Och även om du missförstod, så har du nu fått det förklarat det för dig än mer tydligt.
Så vad är det du försöker hävda med denna pseudodiskussion, att munskydd fungerar alltid bra?
Och vi ska glömma av all forskning som pekar på annat?
Eller vad är det du vill ha sagt.
Och glöm nu inte av, att nu vet du vad som menas om kunskapsläget.
Och plocka inte ur stycken ur meningar som får resten att tappa sin betydelse.
Det tyder bara på att du inget säger, då du tagit bort syftet och hittar på en egen tolkning om nått som inte ens existerat.
Jag håller inte riktigt med där. Man kan se det som finns som fakta - visst. Det materialet som finns - det utgår vi ifrån att det är korrekt, dvs. att forskarna inte har fuskat (det brukar man ju kolla också). Hur vi dock TOLKAR faktan, och vilka slutsatser vi drar, det är en helt annan sak. Och det beror på vad vi vill använda informationen för.
Visserligen skulle det ha kunnat uttryckas tydligare.....
Hahaha, fantastiskt att två små kommentarer ger upphov till en massa snack om att det inte är bevisat att munskydd funkar, en solfjäder av resultat etc! Hur kan vissa av er läsa in något om munskydd i dessa inlägg?
Fakta kan inte vara otydlig. Det kan tex vara fakta att något forskningsresultat är otydligt. Det är betyder inte att faktan är otydlig.
Hahahaha!