Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Man kan väl säga att det är vanligt att förändring/förbättring kommer ur att man tycker att "detta måste vi kunna göra bättre".
Man kan nog säga att jag är lösningsorienterad. Jag kan runda hörn, krypa under eller hoppa över hinder. Om det handlar om att rädda liv så är det värt det. Ibland blir det tvärstopp och då får man ta en annan väg. Den tillfälliga pandemilagen är ju ett pragmatiskt och bra exempel, synd bara att det gick så infernaliskt långsamt.
Det blir lite löjligt när du ska förklara för mig hur det funkar i Sverige. När vi nu står här med en tillfällig pandemilag så kan vi torrt konstatera jag såg möjligheter som du inte såg.
Det du torrt konstaterar menar jag är en villfarelse då jag uppfattar skillnaden på andra sätt. Du pratar om börvärden, jag pratar om ärvärden, du tycker att ett lag är dåligt om det förlorar, jag tycker att ett lag som förlorar inte lyckats med sitt spel, du tycker att ett visst lag är dåligt, jag tycker att vilket lag som helst som spelar dålig är dåligt och som spelar bra är bra, du tycker att du är lösningsorienterad, jag tycker att du mest av allt politiserar, du tror att alla andra politiserar, jag tror att olika personer gör olika saker vid olika tillfällen ..