klyban skrev 2021-06-10 10:06:16 följande:
Ingen är, men det har en sida av politiken börjat låtsas de är och fast de har fel i nästan allt och när verkligheten kommer och knackar på dörren om COVID-19.
Jag väljer när det blivit fel och ta in fakta om COVID-19 som jag inte visste om, och sen har det med i den röda tråden av sakligheten.
Det är så människor gör för nå fram till en konsensus, men vi hindras dagligen att ens försöka att vara sakliga, då de av någon anledning ser det som ett hinder att vara saklig om COVID-19.
Och det är därför ägnat tusentals inlägg till att berätta att vissa saker som inte ens existerar från början, och att de just inte ens existerar.
Exempel här i COVID-19 är ministerstyre då allt ska skyllas på regeringen fast det är inte ens i närheten av deras ansvar, och denna flockimmunitet man försökt påstå sedan nästan sekund ett och att detta skulle vara vår strategi och fast än detta upprepades DAGLIGEN att vi ingen flockimmunitet har.
Och felfri, så långt ifrån man kan komma, men däremot kan man hålla sina fel utanför sina texter om COVID-19.
För vad vissa skriver här, så är det mot 75-100% allt de skriver, och ingen vet vad vi vill ha sagt med dessa fel och just pga substanslöshet om COVID-19 säger inget och hävdar man samma fel blir det till desinformation och samma sekund som faktan ligger på bordet.
Men vissa skiter i fakta, och har sin agenda om COVID-19 och ogillar starkt att vi introducerar verkligheten in i diskussionen som sig bör också.
Var i en vaccinationstråd precis, där ville en få det till det var en hög relativ möjlighet att få blodpropp av vaccinet, och detta genom jämföra två extremt låga tal om prevalens och få de EXTREMT få fallet och ha med ordet hög.
Men förnekar antivaccer med den vilseledningen, svårt och tro någon förvanskar ett ord så kraftigt och sen säga nej på den frågan, svårt och tro på.
FDFMGA skrev 2021-06-09 13:13:44 följande:
Ah, jag besvarade visst ett inlägg från anonym där hen menade att regering och FHM består av idioter.
Jag skrev visst att jag har en annan uppfattning om vilka som är idioter.
Men som jag skrivit tidigare så kallar jag inte någon för idiot, så det får förbli en väl förborgad hemlighet vilka jag anser vara idioter.
Förstod du förresten min förklaring av skillnaden mellan åsikt och person eller vill du att jag ska försöka leta rätt på tråden där FL ger exempel på skillnaden?
Som hundägare så tycker jag för övrigt att många ägare till coronahundar beter sig idiotiskt - men för den skull anser jag ju inte dem vara idioter.
Sett detta med hund nån enstaka gång, men det ser lite komiskt ut faktiskt.
I hur hund och munskydd fungerar som en murbräcka och sköld, en jävla tur att mycket av dessa möten är utomhus, och att risken bli smittad är något längre än i en mindre utrymme som tex hem och affär...
Det har aldrig jag, sett en hund med munskydd - däremot med munkorg.
Risken är uppenbar att en förhållandevis stor del av coronahundarna kommer att fara illa men då inte på grund av ägarnas illvilja utan för att de inte satt sig in i vad en hund behöver och inte behöver.
Och vad har detta med corona att göra
Tja, dels så har ju många som annars aldrig skulle ha skaffat hund sett möjligheten att göra detta när de jobbat hemifrån och dels visar det vikten av att försöka förstå hur något fungerar innan man tvärsäkert agerar eller kritiserar något man inte förstår..
Detta oavsett om det handlar om hur ett samhälle fungerar eller hur en hund fungerar.