Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Av artikeln i Independent framgår att det man försöker göra i England är att straffa dem som inte följer ordern om självisolering med böter upp till 10.000 pund.
Om jag tror att det hjälper - nej!
Det är bara att hoppas på att ett mirakelvaccin ska finnas tillgängligt redan i höst - annars är det risk att den återvändsgränd förbudsländerna har hamnat i blir permanent, alltenativt att så stor andel av exempelvis Englands befolkning har smittats att flockimmuniteten börjar begränsa smittan.
Länk till Independent
www.independent.co.uk/news/uk/home-news/coronavirus-self-isolation-uk-rules-symptoms-police-fines-b594240.html
Jag tror att övervakningen vad gäller covid-19 till en stor del sköter sig själv, just i och med den aktiva smittspårningen. Den som är i karantän eller isolering, men bryter den och går ut med sina vänner, och smittar ner någon av dem, kommer att bli avslöjad i det skedet följande smittade ska uppge namnet på alla den varit i kontakt med. Om inte vännerna hör till den kategorin av människor som avsiktligt försöker skaffa sig smittan, så tror jag att de skulle köra ut den som kom till festen med orden "Hej, om ni skulle bli smittade av covid-19 i en nära framtid, kom då ihåg att jag inte var med på den här festen!"
Människor som låter bli att testa sig kan ju aldrig bli fast för nånting, officellt har de ju inte covid-19. Det problemet får man när det inte finns tillräckligt med testkapacitet.
Du svarade aldrig på frågan om vad du tror kan få 82%-en att isolerna sig.