Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
AndreaBD skrev 2020-06-03 18:41:02 följande:
Det där med nationalism är ABSURD. Det har inte med politik att göra överhuvudtaget. Snarare handlar är det fråga om att vissa är realister. Jag har aldrig trott att vi skulle klara Corona utan tusentals döda. Jag har från början räknat med det. Kanske mest en känsla, men även min förståelse av vad ett nytt, farligt virus brukar åstadkomma. Låter kanske lite cyniskt, och jag brukar inte vara pessimistisk, men det här var ungefär det som jag förväntade mig - MED ganska bra hantering av myndigheterna. Annars hade det varit värre. Visserligen hade vi också kunnat haft tur. Det finns även en hel del slump och tur i såna scenarier.
Jag tror att ursprunget var benämningen coronanationalister som visserligen är en illa genomtänkt formulering men ändå i det upprörda känsloläge som råder på vissa håll nästan ett fall framåt - men när benämningen tappar coronan så blir det absurd, i synnerhet eftersom så gott som alla nationaliser och sverigevänner är mycket kritiska till Sveriges smittskyddsstrategi.
Men det kan vara värre, i en annan tråd har jag försökt förklara för en nationalist att Tegnell inte är en självutnämnd expert.
Hej, jag heter Anders Tegnell - härmed förklarar jag mig vara Sveriges statsepidemiolog
Och de som har kallat Tegnell för Dr Tengele här på FL, alltså kopplar ihop honom med den nazistiske läkaren som utförde experiment på judar, brukar vanligtvis förklara att alla innerst inne vet att SD har lösningen på de problem som är på väg att förvandla Sverige till en krigszon.