Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Jag tror också folk blir mer oförsiktiga, blir lätt så att folk tappar koncentrationen efter ett tag.
Jag tror också folk blir mer oförsiktiga, blir lätt så att folk tappar koncentrationen efter ett tag.
Nu verkar polletten trilla ner hos de styrande. När man ser socialministern skylla ifrån sig istället för att försvara de val man gjort så är det så klart oroväckande.
Då tycker jag att det är dags att skärpa tonen och sätta igång med smittspårning. Varenda bruten kedja är ju en vinst.
Hur de ska lösa resursbristen vet jag dock inte? Går det snabbutbilda provtagare utan erfarenhet?
Upprörande dålig hantering, och mitt i allt har man med en distriktsläkare från Arvika (!) (hur många fall har ett sådant litet samhälle haft?) på länk som berättar att hon "är nöjd med sitt arbetssätt".
Så pinsamt allt. Och tragiskt.
Så pandemin är dedan över i Europa, viruset besegrat - ja utom i Sverige då förstås.
Där ser man vad man lär sig när man tar de yppersta aav tänkare på FL.
Själv hade jag trott att det skulle dröja länge, länge innan man kan jämföra direkta och indirekta effekter av lände åtgärder.
Tja, det är väl bara att krypa till korset och instämma i hallelujakörens lovsånger till lockdown
Ditt påstående stämmer inte. Förvisso är stockholm län hårdast drabbats av Covid -19 men de flesta kommuner i Stockholm (77 %) har borgerligt styre. I de kommuner som Socialdemokraterna styr gör man det tillsammans med borgerliga partier som L, C och KD. Den kommun där flest äldre har dött i Covid -19 är Stockholm och där har fler än 1 000 personer dött på äldreboenden och den högst ansvarige politikern för äldrevården/äldrboenden i Stockholm är kristdemokrat.
Ett annat exempel kommer från Philadelphia, där myndigheterna höll fast vid att genomföra en militär parad, som lockade 200 000 åskådare. Tre dagar senare var stadens sjukhussängar överfulla med sjuka.