FuckGoggleAskMe skrev 2021-01-19 20:12:43 följande:
Jasså, VARJE DAG?
Har FoHM gått ut med WHOs rekommendation att desinfektera dörrhandtag etc på arbetsplatser? Och toaletter, kök, dörrhandtag etc etc i hem där någon är sjuk men inte de andra? Jag kanske missade den presskonferensen.
Har FoHM rekommenderat att vädra mycket och ofta, speciellt i ett hem där någon är smittad och inte de andra? Missade nog den presskonferensen också.
Ja, nu plötsligt ska man ha munskydd i kollektivtrafiken från kl. X till kl. X. Dvs det som var lag i en del andra länder i mars, eller maj eller ... och detta gäller bara i kollektivtrafiken i Sverige. WHO rekommenderar munskydd i all lägen när andra människor är i närheten.
Stänga ner ställen ... jaja, det har diskuterats här ad nauseam ...
Man kunde ha arrangerat lagstöd i mars.
Visste inte att begränsningen för affärer inte gällde mataffärer, det gör det här.
Nu är det ju faktiskt inte över ditt personliga beteende jag klagat på (med undantag för när du shoppade i affär efter coronaprov), så förstår inte riktigt hur dina berättelser om semester, arbetsplats etc är relevant.
Allt sägs inte på presskonferenserna. När det är arbetsgivarna som ska agera så verkar det ha andra kanaler.
Och ja, VI torkar av varje dag - vi har delat upp det, det är både dörrhandtagen och ALLA arbetsytor. Varje dag.
Som sagt, du klagar i onödan här. Och jag vet inte vilkas beteende du mest tänkte på. Statsministern uppenbarligen.
Det där med vädrande är mycket beroende på hur ventilationen i byggnaden är i nuläget. På många ställen med bra ventilation tillför det inget, medans man i många länder har dålig ventilation och då är det förstås en annan sak.