Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Har folk möjligen börjat vakna till och se igenom den nationalistiska dimman ?
Man får väl hoppas på det.
Samtliga trådar som behandlar pandemin här på FL tillåter anonyma nick, vilket innebär att "Jag är många"-radikalerna - som för närvarande är en aning sysslolösa i och med att invandringen kommit i skymundan under coronakrisen - får möjlighet att tuta om att alla vet att regeringen misskött pandemiåtgärderna i stället för att alla vet att SD har rätt om invandringen.
Jag är övertydad om att de allra flesta svenskar kan vara helt införstådda med att det är utmärkt att Sverige har en långsiktig strategi som bygger på att folk tar ansvar och trots detta anse att det begåtts många misstag.
Jag tror heller inte att det är särskilt många som inte förstår att det finns en bakgrund till att äldreboendena drabbats så hårt - att de flesta skulle tycka att det är enkelspårigt att peka ut KD som ansvariga enbart därför att högsta ansvariga politiker för äldrevården i Stockholm och Göteborg är KD:are.
Jag är mycket tveksam till att man ska ta kotteriet i t ex den här tråden som representativa för annat än enfaldig konformism och kotteribildning.
Hursomhelst. Fredag och solen skiner här i Stockholm där vi nu är nere i lika lågt antal iva-vårdade som i mars, där dödsfallen minskat till en tredjedel och där smittskyddsarbetet på äldreboendena börjar fungera allt bättre.