Pope Joan II skrev 2021-02-14 10:52:34 följande:
Vore jag moderator skulle jag banna klyban på livstid, men nu är jag inte så då skulle jag i stället mer än gärna nöja mig med den lösning jag skrev och som du höll med om.
klyban? Vad sägs? Du kommenterar inte mina inlägg, inte direkt och inte indirekt - vi avslutar absolut all kommunikation i samtliga trådar om alla ämnen och nämner inte varandra i något som helst sammanhang här på familjeliv. Jag gör detsamma - skriver inget om dig, inget till dig, kommenterar inte dina inlägg vare sig direkt eller indirekt. Allt du behöver göra är att säga ja och så tar det här slut så fort du gjort det.
Visst är det möjligt att banna nick och för dem som använder samma ip-adress så blir det väl på livstid eller åtminstone så länge de inte byter bredbandsleverantör eller abonnemangsform.
Men Familjelivs problem är ju att personer som bannas oftast avvänder sig av tjänster som gör det möjligt för dem att skifta ip-adress.
Jag har för mig att jag tidigare i tråden länkade till ett inställsamt klagokväde som en sådan krumelur postade på Flasback för nästan 10 år sen där han klagar över de sionistiska och kommunistiska moderatorern på FL. Min gissning är att hen har varit aktiv med några hundra nick sen dess och då i synnerhet i trådar där hen kan skriva helt anonymt.
-
www.flashback.org/t1820754
-
Apropå något helt annat - eller kanske inte. Min erfarenhet av konflikter är att de brukar lösas bäst när ingendera av sidan känner sig ha uppnått den fullständiga segern eller lidit ett fullständigt nederlag.