FDFMGA skrev 2020-12-30 00:53:30 följande:
För mig handlar det dels om trovärdighet, att åtminstone försöka leva som man lär och dels om att Löfven måste vara så omedveten om den roll han tagit på sig att han inte förstod hur besöket skulle komma att uppfattas.
Alltså, personligen har jag inget emot att folk besöker köpcentrum om de håller distans till andra, jag gör det ju själv - men till skillnad från mig är Löfven statsminister och till skillnad från mig har han med största möjliga allvar predikat om vikten av att avstå från onödiga besök.
Det finns inga omständigheter som innebär att man som kund bara måste besöka en galleria och som DN skrev - det han gjorde var så dumt att klockorna stannade.
Jo.... jag menar jag har själv avstått ifrån att gå i köpcentrum, och jag tycker inte att man bör springa där i onödan. Förutom förstås om man vet att det just nu knappt finns folk. Det kan ju vara så på vissa ställen, att det är ganska folktomt
Men även om så är fallet, så var det inte smart att han syns där personligen. Han hade ju kunnat skicka någon annan.