Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Anonym (realist) skrev 2020-12-13 13:38:33 följande:
Nej, nu förvränger du. Det är inte vad du säger.Det påstås i tråden att Sverige ligger sex veckor efter övriga Europa i utvecklingen. Andra länder är på väg ner medan Sverige kommer att fortsätta upp.
Du håller inte med utan skriver "Var får du det där ifrån med sex veckor? Jag får det nämligen till 2 - 3 veckor." Sen räknar du upp ett antal länder som du hävdar att är 8-14 dagar före Sverige.
Då måste också Sverige vända ner 2-3 veckor efter de övriga länderna. De länder du räknar upp har alla vänt ner mellan 1-15 november. Då ska Sverige ha vänt ner i slutet av november. Men det bara fortsätter uppåt.
Ska du inte erkänna att det där inte riktigt var din grej?
Schweiz 12.10, Österr. 14.10.
Och jag vet också att jag inte ens skulle räkna så säkert med att det också dröjer lika länge i alla länder. Det har vi ju sett förut att det kan vara mycket olika. Det beror på hur folk sköter sig, bl.a. Och därför går det inte verkligen att förutsäga. DÅ visste jag väl inte ens om de hade vänt?
Det kan hända att det går fortare i andra länder. Om de gör en strikt lockdown, då kan det gå snabbare. Men då kommer också tredje vågen snart, om inte vaccinet kommer före.