Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
pyssel skrev 2021-01-15 22:19:02 följande:
Du har en naiv syn på modereringen här och vem som drabba när de röjer. För att ta en liten anekdot, som du är så förtjust i. Jag var en gång förföljd, fast här ute i riktiga livet, ett ärende av grov kvinnofridskränkning. Beroende på vilken myndighet, ja t.o.m beroende på vilken tjänsteman som var inblandad, så fanns lite olika synsätt på hur gravt utsättarens beteende var. Dock är jag lite förvånad att du, som jag tidigare uppfattat som mån om att ställa dig emot trakasserier av kvinnor, har teamat upp med stalkern och pratar om "ping-pong" för att man inte rullat ihop sig till en liten skälvande boll på golvet, eller var nu gränsen går på din måttstock. Alltså inget att småle åt, som dina katt-anekdoter.
Jag är inte alls säker på att konflikten bottnar i svårigheten att hantera att det finns starka kvinnor som gör sin röst hörd på FL.
Däremot så är jag helt på det klara med att det under hela min tid här på FL har funnits personer som hatar starka kvinnor och som har gett uttryck för detta under ett oräkneligt antal nick. Om de läste mitt inlägg om novellisten som placerade en kvinna vars åsikter hen ogillade i olika situationer där hon blev gruppvåldtagen - så är den personen fortfarande aktiv på FL.
Tyvärr är det inte möjligt att blocka personer som använder sig av VPN-tjänster.