Pope Joan II skrev 2020-05-19 16:49:08 följande:
Du påstod ju att jag "gav" er den här pseudodiskussionen. När jag då påpekar att det inte var jag som inititerade den så är ditt svar det där. Komiskt.
pseudodiskussion fortsätter, och den berättar fortfarande inget.
Pope Joan II skrev 2020-05-19 16:52:25 följande:
www.dn.se/sthlm/studie-15-procent-av-arbetand.../
På måndagens presskonferens sade statsepidemiolog Anders Tegnell att resultatet går i linje med de modelleringar som Folkhälsomyndigheten har gjort. Enligt deras tidigare beräkningar hade en fjärdedel av Stockholms läns invånare burit på viruset den 1 maj.
Mellan tummen och pekfingret tycker jag det verkar ligga ganska mitt i, eftersom det finns en förskjutning tidsmässigt på omkring tre veckor när man studerar antikroppar, sade Anders Tegnell på presskonferensen.
Joakim Dillner säger att det stämmer att antikroppssvaret tar tid, eftersom man oftast inte börjar få antikroppar innan man börjar tillfriskna, och att antikropparna därefter stiger under några veckor.
Men jag kan inte riktigt se på vilket sätt denna tre veckors försening skulle kunna ge en ökning av totalsiffran. Vi har ju testat för både pågående infektion och antikroppar. Därför är det inte riktigt relevant, vilket det hade varit om vi testade bara för antikroppar, säger han.
Det är lagg på en del resultat har vi lärt oss, lagg på se smittan, lagg på döda, lagg på allt.
och pga det krävs en viss tid för en viss sak ska synas.
Intressant dock att Sverige använder labbprov och inte fingertest, som är känt att de ger sämre resultat och felaktiga resultat.
Var och tog blod prov ett tag tillbaka, undrade om de samlade in detta för såna här syften, nu inte mig per se, utan att man gör detta.
För tyckte mig höra detta.
Men allt har en lagg här, och vi får inte fullständiga svar när vi ställer dessa frågor.
Bara antar man kör mer sväng än en, för se skillnader och utveckling.
Vi är i ett område med stora kunskapsluckor.