Padirac skrev 2021-11-02 20:11:54 följande:
Ja, frågan kvarstår - och jag ser inget svar på den.
Vad jag tycker eller inte tycker påverkar inte vilket utrymme regering, riksdag och myndigheter har i fråga om annan verksamhet,
Kanske vill du berätta vad du tycker? Eller varför inte fortsätta berätta vad du anser att andra tycker, tänker och tror. Det är om något 'elastiska tankebanor'
Jag uppfattar det som att du tillskriver ( eller i alla fall i inläggen skriver att) andra skribenter har uppfattningar som du kanske underförstår utifrån dina egna uppfattningar och förställningar. Om det verkligen tror att det otur så får jag gratulera dig till en aningslöshet som är få förunnat.
Det är nog inte otur att tråden spårar ur med personlig påhopp, nedlåtande hån och återkommande avstängningar - det är helt enkelt så att kritiken av strategin inte är bättre än så ....Padirac skrev 2021-11-02 23:33:41 följande:
Trevligt att du tycker det är roligt med påpekanden -
alla är nte lika roade av det uppenbara.
Padirac skrev 2021-11-02 18:25:53 följande:
Jo, det är jättebra att läsa innantill FoHMs rapport och coronakommissionens delbetänkande.
Det är också jättebra att att ange från vilket material du läst och citerat. Nu var det du citerat lätt att hitta och det var alltså två olika material från olika tidpunkter som tog upp två olika saker. Som jag förstod det vill du använda detta för att ge belägg för ett påstående som inte stämde i sak med vad något av materialet tog upp.
Mika Salminen håller troligen inte med dig i sak om vad du dragit för slutsats om FoHMs förhållande till kunskap, snarare tvärt om. Denna slutsats baserar jag på det material du länkat till då och nu.
Ja, det är inte utan att man undrar hur det står till när du inte själv alls verkar tycka att du ägnar dig åt annat än någon sorts välvilliga bildningsförsök trots att du hela tiden gör dig skyldig till exakt vad du menar att andra gör.
Att du inte blir avstängd för vad du håller på med är väl för att moderatorerna tycker att "pappskalle" är så mycket värre än något mer omständligt som "kartonnageförvaring för förklaringar givna utifrån wikipediapremisser men som i övrigt bara används för förvaring av fjärrkontrollen till Apple-tvn".
Och då har jag inte ens nämnt din märkliga allians med Don Hominem som mal på om sina anklagelser om agendor och HUR MYCKET UNDERLIGT ANNAT IRRELEVANT OCH MISSUPPFATTAT SOM HELST.
Mika Salminen är förresten garanterat inte så imponerad av dig som du är av dig själv.
Bah.
.
För övrigt håller jag med Nicklas Arnberg, professor i virologi vid Umeå unversitet och ordförande för Pandemifonden - Svenska sällskapet för virologi när han (i en intervju i DN) säger att Sverige borde testa och typbestämma lika mycket som man gör i Danmark. När det inte görs så tar det förstås längre tid att upptäcka nya varianter och förstå vilken utbredning de har. Han säger vidare att testar man mycket kan man smittspåra mer och smittspårar man mer kan man begränsa smittspridningen. Smittspårar man mindre blir det svårare att bryta smittkedjor. Detta i sin tur leder till mer smittspridning, och i längden högre belastning på sjukvården.