klyban skrev 2020-11-26 06:36:43 följande:
Som du förstår, ansvar ska ligga där ansvar tas.
Vi har inget ministerstyre i Sverige, visste du om det???
Ja, när landsfadern sätter ned foten så lyssnade folk.
Men inte jag, för jag kommer ihåg vad som krävs för en pandemi ska ha det långsamma förlopp vi vill den ska ha.
Då vi valt att fokusera på mer än ett problem i en pandemi.
Regeringen har inget med frågan att göra som ansvar, och ditt invektiv om sossar berättar du har en agenda framför fakta.
Och du kan fråga KD tex i Stockholm och om varför de sköter sin äldrevård så dåligt.
Så du adresserar sakfrågan rätt, än peka på någon som inte ens har det ansvaret.
Anonym (Proctor) skrev 2020-11-25 22:51:44 följande:
Det du skriver tyder bara på att du inte heller förstår.
Man kan inte dra slutsatsen att antlet döda peakat när det samlade datat tyder på motsatsen. Det är korkat.
Siffrorna som Aniieee levererar är fakta och ett facit, och det kan föra små förändringen och efter man gjort körningar.
Och även har ju Aniiee berättat detta, och då är det jag som inte förstår
Ledsen sånt funkar inte på mig när du glömmer av saker.
Är du medveten om att även ett slutgiltigt facit kommer?
Och att denna berättar exakt hur det såg ut.
Nope, det är du som säger, jag säger nått annat och man blir frågande vad du gör i fel tråd.
Berättar du där att du inte vet om Tegnell & co strategi som man upprepat i var PK?
För ny är den inte heller, är det säkert du pratar om COVID-19?
Som du förstår, så började det en spridning av ett virus, och sen fick vi reda att Italien hade fått ett utbrott pga Kina resande.
Som i sen tur vi satte in åtgärder emot och tryckte tillbaka väl, rätt snart efter och före vi ens visste det var här, så insåg vi i Sverige att vi redan hade en omfattande smittspridning i landet i från andra länder som vi inte ens visste om, detta i läge.
Och det var då FHM ändrade till den strategin vi har idag.
Och du förstår Tegnell säger du kanske, i så fall är det enkelt att upprepa den och just för den upprepas så ofta och så länge.
Så frågan är, klarar du av att upprepa vad Tegnells & co strategi är, om inte så är det nog dax du tar reda på den och med tanke på hur fel det blev för dig i dessa inlägg för dig.
Anonym (Proctor) skrev 2020-11-25 23:23:30 följande:
Det är inte jag som gnäller på ungdomar som går på krogen, eller på pensionärer som inte håller avstånd. Jag tror mer på realism.
Så det är därför du tror vi har en annan strategi, du har en tro.
Fakta säger dom varje PK, då de upprepat den där hundratalet ggr.
Den som missköter sina rekommendationer vi fått, och sprider det in i den egna familjen.
Så är det knappast FHM som är den som smittat sin familj.
Det var j den lilla detaljen då.
Ja, regeringen har stora framgångar och tagit fram ett vaccin.
Ett vaccin kommer inte få pandemin att ta slut, men det kommer få den att sakta ned.
Och tur vi har regeringen som fixat vaccin åt oss.
Men kommer du ens ta vaccinet.
Padirac skrev 2020-11-26 00:12:16 följande:
Men, om regeringen vill ha flockimmunitet ska de väl inte gnälla på ungdomar? Hur förklarar du detta?
Mycket som saknade logisk grund i dessa inlägg som kom av den anonyma.
Personen vet inte ens vilken strategi vi har och efter alla dessa upprepningar vad vår strategi är.
Föreslår att du googlar ministerstyre så att du lär dig vad ordet betyder.
Du vörstår inte data och statistik heller då dina slutsatser är helt felaktiga.