AndreaBD skrev 2020-05-12 18:34:09 följande:
Det är INTE strategin som har gjort det. Det är viruset.
Jaha, så våra grannar har drabbats av ett annat och snällare virus.... där ser man.
För om det är samma virus men de har 3 ggr färre döda så borde det ju ha nåt med strategin att göra.
De 5 - 10.000 var ingen "glädjekalkyl" utan det var så att jag inte ville skrämma folk här i tråden. Finns ju de som verkar vara väldigt rädda. Och eftersom du tyckte att 3000 var så jättemånga, så trodde jag att du inte heller skulle klara av hela sanningen.
Ehm... du ville inte "skrämma folk".... LOL !!!
Jag har ALDRIG sagt, eller menat, att vi ska skita i hur många döda det blir. Jag har hela tiden sagt motsatsen. Och jag tycker du ska åtminstone anstränga dig lite mer att inte tolka det som folk skriver så dåligt!!!
Jag tolkar efter vad folk skriver att folk sen kanske inte riktigt vill stå för vad de skrivit och börjar hitta på löjliga bortförklaringar som att de inte ville skrämma andra, kan inte jag rå för.
Kanske var jag lite otydligt. Hade du LÄST artikeln som jag länkade till, så hade du ju förstått vad jag menar: Riskkalkyl! Vad kan man räkna med? Man kan inte veta säkert, men ju närmare sanningen man kommer desto bättre kan man förbereda sig och DESTO FÄRRE MÄNNISKOR DÖR.
Jag läste artikeln
Går man istället och insisterar på att ingen får dö för att det måste gå att rädda alla, och ignorerar om det nu verkligen är så att det inte går att förhindra att en del får viruset och vissa dör - om man alltså har en orealistisk uppfattning, så blir man dåligt förberett och det brukar resultera i FLER DÖDA.
Nu har jag ändå förklarat artikeln som du uppenbarligen inte fixar att läsa. Varför gör jag det.....
Ingen har nog trott att ingen ska dö, dock försöker iaf vissa länder rädda så många som möjligt, det kan man inte påstå att vi gjort när vi medvetet mer eller mindre låtit smittan härja fritt. Att det går ser vi bevis på hos våra grannar så att påstå att det är orealistiskt är bara korkat. Och att sen sitta och rättfärdiga det med att de minsann kommer få minst lika många döda som vi i framtiden är även det extremt korkat när ingen vet något om framtiden.