Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Betyder detta inlägget att du säger att Coroanviruset är en droppsmitta och INTE en luftburen.
Det är fundamental skillnader mellan dessa två sätt.
Betyder detta inlägget att du säger att Coroanviruset är en droppsmitta och INTE en luftburen.
Det är fundamental skillnader mellan dessa två sätt.
OECD sågar Sverige vid fotknölarna. Regering och FHM totalt misslyckade.
Det är var vår strategi betyder och att hålla nere smittan så mycket att våra IVA-platser finns i tillräckligt antal.
Och det har varit 100% på den upp tills nu.
Att läsa i ordböcker eller SAOL ändrar inget om vår strategi, den strategi vi valt efter vi insåg att vi hade en mycket omfattande initial smitta innan vi ens visste viruset var här.
Denna strategi har man upprepat i precis varje PK jag sett, och troligtvis alla andra PK också som jag inte sett.
Det går inte på jorden ha missat detta, och speciellt inte när man upprepar det så ofta på PK.
På våren visste man inte ens att det var här.
Och nu på hösten, så var detta som nu sker ett scenario de hade redan dragit upp.
Och man hoppades på att det skulle "bara" bli klustersmittor.
Kritik går att hitta i man kanske tidigare skulle ha ökat testningskapaciteten så dessa serietestare kan fortsätt testa sig och att mer förstagångstestare kan testa sig.
Sen har folket ett ansvar, som en del anser sig skita i.
Nu gäller det att vi alla följer Löfvens råd.
Inga svårigheter för mig, då jag följer de alla.
Men många som inte följer dom, och det är dom som är de skyldig att viruset sprider sig.
Det verkar som regeringen tröttnat på FHM's ständiga felbedömningar. Flera av de senaste utspelen är sådant som FHM inte står bakom. Ska bli intressant att se hur länge det dröjer innan sossarna på forumet också vänder Tegnell ryggen. Jag gissar på att det sker inom 2 dygn.