Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Vad är det för fel på dig?? Är du klar med trakasserierna snart?
SÅ det hade inget med COVID-19 och göra menar du?
Det var udda.
Nu frågade jag dig, så inget svar du hade ser vi alla.
Att vara saklig är inte trakasserier, utan det är att följa ämnet.
Och jag är genuint intresserad vad du har och säga om ämnet, man bara undrar när det ska ske.
Utan saklig argumentation så är det svårt och besvara din inlägg sakligt.
Har detta nått med Norges utbrott och göra, eller vad har detta med COVID-19 och göra?
Det är som du förstå lite svårt och utläsa av denna text vad du vill, kanske du inte vill oss nått.
Har detta inlägg lägg nått med Norge och göra?
Eller vad har det med ämnet och göra?
Det är pinsamt att norska kriminella utnyttjar coronan, eller hur.
Förmåga och hjälpa mig beror ju på om du svarar på vad dina inlägg har med ämnet och göra och COVID-19.
Norge verkar man helt klart trötta på att bli hunsade, vem kunde gissa det gick så snabbt.
Tur vi hade Tegnell som berättade för oss detta inte är ett SPRINTERLOPP, utan ett M A R A T O N.
Det fick mig tidigt inse att detta kommer ta låååååååååååååååååååååååång tid innan nått ändrar sig, och att vi kommer få leva med detta mycket länge till.
Intressant om den upptäckten Sverige gjort med lungorna.(De är säkerligen inte ensamma.)
Och som man nu har identifierat som molekylen hyaluronan, som är en klar och geléaktig vätska.
Som man ser som en viktig ledtråd till sjukdomens förlopp.
Kanske det går att stoppa hyalurona bildningen när det identifieras och öka överlevnad för dom som får svårare reaktioner av coronan.
Tilläggas ska att detta är inte enda förklaringsmodellen man arbetar under, och den är tydligen inte heller 100% i varje dödsfall som jag förstår det.
Första gången jag hört om molekylen.
Men frågan är hur upptäcker man den i lungan i tid och hur minskar man den i lungorna om den har blivit ett problem.
Nej, smittan kommer inte tona bort, den kommer vara närvarande och ett problem i minst ett år till, troligtvis längre.
Det var det Tegnell menade med att detta är inget sprinterlopp, utan ett MARATON.
Och det är att förvänta att vi kommer få flera utbrott till, både i mindre områden och i större områden.
Och vi kommer få se åtgärder komma och gå, komma och gå...
Varför skulle man tro det tonar bort redan nu?
Det vore ju obegåvat och med de kunskaper vi har vad som sker i Världen med coronan.
Så ett förlöjligande av dig då, eller?
Synd bara att du inte ens menade det pope försökte påstå.
Tidsperspektivet med åtgärder vid smittökning kommer säkerligen hålla på ett år till, troligtvis längre.
Verkar som en del kritiker och motståndare tycker det är jobbigt.
Och nej, vi kommer aldrig bli av med COVID-19, men däremot kommer vi alla ha fått det en dag.
Det är min enkla analys av läget idag och att ingen kommer undkomma det på slutet av dagen.