pyssel skrev 2020-09-20 19:14:20 följande:
Jag kan inte hjälpa dig med ditt oförstånd. Varken när du jävlas eller bara inte förstår.
Backar du i tråden finns det ett par promilles chans att du kan ta till dig vad jag kommenterade om munskydd och symbolvärde, eller ökad fara som din fd eller nuv kompis skrev, och jag noterade att meningarna gick isär.
JA, det stämmer jag har ett oförstånd inför den osaklighet du bedriver.
Och varför ska man tvinga på munskydd när vi redan grejar detta utan?
Med det sagt så kan det finnas situationer där man kan välja själv och ta på ett munskydd och där man inte kan nyttja socialdistansering.
Jag bara antar du har jämt munskydd på dig ute bland folk.
Vem är min kompis?
Jag har aldrig varit rädd och stå för mina åsikter mot någon.
AndreaBD skrev 2020-09-20 18:59:54 följande:
Jag skulle inte lägga möda på personer som bara vill jävlas.
Det är sant, men tänker nog ändå fortsätta fråga vad det har med munskydd och göra och när det saknas argument för annat än min person.
Tragiskt men nödvändigt.
pyssel skrev 2020-09-20 19:14:54 följande:
Gulligt. Har du svårt att se vad han håller på med?
Försöker ha en saklig diskussion?
FuckGoggleAskMe skrev 2020-09-20 19:25:44 följande:
Att jävlas, är det tex att påpeka att man skrivit något om ämnet som vederbörande inte verkar förstå, eller har missuppfattat? Och uppmana till att läsa igen.
Synd att Klyban tydligen inte förstått Pyssels inlägg ... men jag tycker ju inte det är att jävlas om man påpekar detta.
Om det var sant, så hade man aldrig behövt upprepa problematiken med munskydd eller påpeka att vi faktiskt klarar det utan.
Med det sagt så finns det tillfällen där munskydd kan ha en nytta och där det är omöjligt att ha socialdistansering.
Men då gäller ju det använda det rätt, och har man symtom så stannar man hemma oavsett.
Jag bara antar du alltid har munskydd på dig.