Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Hmm, du menar att Andreas lagkamrater borde invända när hon skriver att det är hennes personliga uppfattning att Björn Olsen är ganska narcissistisk.
Själv vet jag för lite om honom för att tycka annat än att han knappast borde kunna tycka att medierna inte har låtit honom komma till tals. Man kan ju lämpligen lyssna på hans Sommarprat idag för att bilda sig en uppfattning om hur han ser på sig själv relativt den roll som åtminstone medierna tilldelat honom.
Andrea tillhör väl de som anser att Sveriges linje inte skiljer sig särskilt mycket från andra länders, alltså samma uppfattning som FHM har - medan Björn Olsen anser att skillnaden är oerhörd.
Du är ju inte ensam att stundtals framställa debatten i den här tråden som en match där två lag möter varandra. Jag själv gör det ibland, och vet ju varför jag gör så - och mot bakgrund av gårdagen så är det uppenbart att en i ditt lag efter att hon blivit bortdribblad av en motståndarspelare i stället gav sig på den person hon uppfattade som motståndarlagets svagaste spelare.
Apropå lagkamrater så har jag aldrig sett dig protestera mot benämningar som Doktor Tengele eller när dina lagkamrater spelat på personangrepp.
yle.fi/uutiset/3-11467855
Rubriken säger att man överväger införandet av munskydd i höst, bakslag kan komma.
Texten slutar med följande, det handlar om respekt för andra:
THL:n Salmisen mielestä Ruotsin valtion tulisi myös ottaa tiedotusvastuuta ja kertoa, miten Suomeen matkustettaessa käyttäydytään.
Svenska staten kunde ta på sig ett ansvar för att informera svenskar om hur man ska bete sig då man reser till Finland.
Orsaken till detta uttalande är att många svenskar som stiger av färjan i Åbo inte verkar bryr sig om rekommendationen att försätta sig i frivillig karantän.