FDFMGA skrev 2020-05-16 16:00:28 följande:
Visst kan man skämta om de nyauktoritäras vurm för starka ledare - och ingen ledare lär väl vara mer auktoritär än Nordkoreas och inget land lär ha färre rapporterade smitatde än Nordkorea.
Däremot skulle jag aldrig flabba åt pandemins offer, t ex genom att välja att vifta med en haha-svans till anonymiteten.
Bara oss emellan så är jag inte särskilt förtjust i anonymitetsfunktionen i samband med samhällsdebatt på FL, jag tror att den möjligheten väsentligt infantiliserar debatten.
I vilket fall gläds jag åt att smittspridningen minskar så kraftigt i Stockholm, det innebär inte att jag inte beklagar alla de som drabbats, kanske i synnerhet de som drabbats av KD:s syn på hur äldreomsorgen här i Stockholm ska vara organiserad och finansierad - men så långt som till att påstå att den ansvarige, Erik Slottner (KD) borde ställas inför domstol skulle jag aldrig sträcka mig.
Det vore mig främmande - däremot skulle jag ju inte sörja om väljarnas dom blir hård i nästa val.
De vill vara anonyma pga de är rädda att exponeras som en galningar.
Och ändra det du säger kommer med detta, men jag förstår inte varför dom inbillar sig det inte syns så uppenbart.
I nästa val är det mycket uppenbart vi behöver någon som stärker sjukvården med expertis, stöd och annat som krävs.
Och man ska ha i åtanke att Jimbo åkte till Turkiet för dela ut flygblad(som han ljög att han blev arresterad och annat skräp.
Och skolkade ifrån krisövningen i riksdagen, den hade varit bra och varit med om.
Jag är nu uppe i 7st IRL som säger de kommer aldrig rösta på SD igen och efter detta.
Det är imponerande för lite flygblad.
Och vi får tacka verkligen att SD gick och var mer tydligt fascistiska inför förra valet, för där tappade dom hel del osäkra väljare.