Inlägg från: Karibeate |Visa alla inlägg
  • Karibeate

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Pope Joan II skrev 2021-02-12 15:05:48 följande:

Jag tycker att du ska avstå från att försöka få det att framstå som att FGAM och ABC inte har rätt att skriva i och närvara i den tråd jag har startat. Du bestämmer inte över ämnet, inte över vilket ämnet är, inte över vilka som skriver här och heller inte över vad vi/de tycker. 

En gång till och jag anmäler dig. 

Detta är väl ett öppet forum...
  • Karibeate
    Pope Joan II skrev 2021-02-12 19:13:44 följande:

Då håller du med om det olämpliga i att klyban invänder mot att ABC och FGAM skriver i den här tråden då.

Jag bara undrade. Men fl är väl ett öppet forum?
  • Karibeate
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-03-23 20:42:58 följande:

I mars/maj ska dom tydligen få till ett digitalt vaccinationspass i Danmark. Hoppas att Sverige lyckas bättre på den fronten, än vad de gjorde med smittspårningsappen. Fast ja, det kan ju knappast bli sämre resultat. 

Beträffande den frågan så lär det väl också dras i långbänk och stötas och blötas i det oändliga, innan något materialiseras, sådär ett år efter alla andra Europeiska länder. Börjar skönja ett mönster, apropå stoppet av AZ vaccinet också. 

Det är fortfarande inte någon tävling mellan de nordiska länderna.
  • Karibeate
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-03-23 21:30:45 följande:

Nej, verkligen inte, men om ett land med liknande möjligheter är mycket snabbare och effektivare med t.ex. smittspårningsapp och digitalt vaccinationspass, kanske man ändå undrar över varför Sverige halkar efter. 

Nej, det är möjligt. Men är så förbannat trött på den här " tävlingen ". Vi är långt från mål ännu.
  • Karibeate
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-03-25 21:11:09 följande:

Ja, de flesta barn mår inte bra av att inte få gå till skolan och träffa kompisar och lärare, men de skulle må ännu sämre om de blir sjuka, måste få vård på sjukhus och smittar morfar så han dör. 

Vad är meningen med en sådan här kommentar?
  • Karibeate
    Karibeate skrev 2021-03-25 23:02:21 följande:

Vad är meningen med en sådan här kommentar?

Du lyser med din frånvaro.
  • Karibeate
    Pope Joan II skrev 2021-03-26 09:32:59 följande:

Ella med punkten är visst också borta, men ändå känns det som om hennes plats är fylld. 

Du vet allt mycket du.
  • Karibeate
    Pope Joan II skrev 2021-03-26 21:20:40 följande:

Det är förvisso sant, men om skidskytte vet jag i princip inget. 

Så, inget annat ämne som du vill prata om...
  • Karibeate
    Pope Joan II skrev 2021-03-26 21:37:17 följande:

Tack men nej tack, det intresserar mig inte nämnvärt att "prata" med dig "Karibeate", och särskilt inte en fredagkväll - vi vet ju hur de brukar utkristallisera sig...

Du, tack detsamma.
  • Karibeate
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-03-26 22:58:34 följande:

Ja, och vilket mardrömsscenario det skulle ha varit om inte vaccinationen hade börjat, prisa Gudarna (eller kanske vetenskapsmännen) för att den kommit så snabbt som den gjorde! Sverige går på knäna som det är. Ruskigt med den snabba spridningen nu, och det ökade antalet på intensivvården, verkligen en kapplöpning med tiden. Hemskt att barnsjukvården får lida av detta!

Har läst om detta nu, en riktig rysare! 

Du är inte snäll.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin