Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Tror ni på att det eventuellt aktuella vaccinet hjälper till 90 % som de påstår?

• Anonym (Undrar)
    Dr Nail skrev 2020-12-20 19:14:30 följande:

I nuläget bedöms spridningsrisken i Sverige som låg och därför ser vi ingen anledning att vidta särskilda åtgärder. Men vi följer naturligtvis utvecklingen.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/5631XW/anders-tegnell-inte-annorlunda-att-smittas-av-ny-variant

Tror du på det där själv?!

Folhälsomyndigheten har förlorat all trovärdighet. Först pratade de om flockimmunitet, sedan att man inte kan få Corona flera gånger.

Och se vad fel de hade! Det existerar ingen jäkla flockimmunitet, det var deras egna önsketänkande. Och många har återinsjuknat i Corona fler än en gång.
  • Anonym (Undrar)
    Pope Joan II skrev 2020-12-21 07:45:37 följande:

Den där användaren svarar aldrig på frågor. Klicka på "Visa endast" klyban så får du se. 

Hur som helst så undrar jag över det planerade inreseförbudet från Storbritannien och vilken effekt det egentligen kan få när det landade ett plan från London på Arlanda i går kväll och ingen av passagerarna kommer att testas. Visst, det kan förstås vara så att alla ombord är hälsan själva men om inte så är väl risken stor för en etablering av Coronavarianten med högre smittsamhet. Men men, de som är ansvariga vet väl säkert vad de gör. De kanske följer utvecklingen noga. 

Är så trött på att Sverige inte tar Corona på allvar. Och naive dumsvensken lyssnar på Tegnells propaganda.

Jag lyssnar inte på honom längre, utan håller mig till säkra och seriösa källor som exempelvis WHO.
  • Anonym (Undrar)
    AndreaBD skrev 2020-12-21 10:15:39 följande:

Då har du inte jämfört dem särskilt noga. Folkhälsomyndigheten går ju exakt efter europeisk beredskapsplan, som förstås följer WHOs rekommendationer. Och för övrigt så har man ju i Sverige gått exakt efter WHOs rekommendationer. Förutom maskerna, men där alla länder har ju lite olika förutsättningar, så WHO kan inte helt täcka allt. 

Fel! Sverige har hela tiden kört sitt eget race. Vi har låtit viruset spridas fritt när alla andra länder tog det på största allvar och införde lockdowns och hårda restriktioner.

Tegnell har hela tiden gjort oprofessionella uttalanden som senare visat sig vara felaktiga. Han har många gånger kritiserat WHO och påstått att det de säger inte stämmer eller "inte finns bevis för", och han själv har fått stark kritik från WHO och andra som tar viruset på största allvar.

Det känns som att anledningen till att han gör sina idiotiska uttalanden är för att lugna svenska folket. Men jag anser att ska han göra uttalanden så ska han inte leka besserwisser och avfärda allt som inte passar honom som skitsnack.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-12-21 14:54:59 följande:

Fel! Sverige har hela tiden kört sitt eget race. Vi har låtit viruset spridas fritt när alla andra länder tog det på största allvar och införde lockdowns och hårda restriktioner.

Tegnell har hela tiden gjort oprofessionella uttalanden som senare visat sig vara felaktiga. Han har många gånger kritiserat WHO och påstått att det de säger inte stämmer eller "inte finns bevis för", och han själv har fått stark kritik från WHO och andra som tar viruset på största allvar.

Det känns som att anledningen till att han gör sina idiotiska uttalanden är för att lugna svenska folket. Men jag anser att ska han göra uttalanden så ska han inte leka besserwisser och avfärda allt som inte passar honom som skitsnack.

Och framförallt, han vägrar erkänna sina fel för han kan ju och vet allt... är så fruktansvärt trött på den där gubbj**eln!
  • Anonym (Undrar)
    klyban skrev 2020-12-21 15:06:10 följande:

Pratar och citerar du med dig själv?

Och ja, Tegnell vet mer om detta än de allra flesta.

Jag brukar undvika att läsa och kommentera dina inlägg men det var en tilläggskommentar på mitt inlägg om du missat det...
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin