klyban skrev 2020-07-06 11:10:32 följande:
Lustigt att du nu jämför med de som inte hade en tidig initial smittspridning, du vet den som började i december kanske tom tidigare.
Rätt lustigt faktiskt, och att du är medveten du tar exempels om inte har någon betydelse för vår situation.
Mycket intressant.
Du behöver inte dra den otrevliga tonen, spara den till dem som har otrevlig ton mot dig. Sjysstare, eller hur? Svara gärna i stället på frågan jag ställde, du kan göra ett skilt inlägg där du skriver hur totalt jättekorkad jag (och många andra är) och sedan fortsätter vi diskussionen.
Så, du tänker att andra nordiska länder inte har någon betydelse för Sveriges situation? Okej, fine. Även om jag inte förstår varför de nu exkluderas då vi talar om hur bra Sverige klarat sig genom våren utan att stänga ner. Men vilka andra länder är det du jämför med då, kan inte du berätta det? Jämför du med USA och Indien...med Tyskland och Italien...eller vilka? Jag är genuint intresserad av vad du menar. Jag har inte sagt ett ont ord om dig. Jag önskar bara att du berättar vad du menar då du tänker att Sverige klarat av lika bra eller bättre än ?andra? att stoppa smittspridningen. Om du fortfarande tänker på det sättet.
Det ska inte påverka ditt svar, men som sagt upplever jag att Sverige klarat sig sämre än många västerländska länder, säkert inte alla och jag vet kanske inte om såna som klarat sig mycket sämre, därför frågar jag, men sämre har ju sverige klarat sig än de nordiska länderna och de flesta europeiska vad jag kan se. Så, din tur att sakligt berätta hur du tänker :)