Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
FDFMGA skrev 2020-07-02 13:54:00 följande:
Och så din uppmaning att det är dags att erkänna att Sveriges strategi är felaktig, har du aldrig tänkt tanken att det finns personer - och många sådana - som anser att Sveriges strategi med alla dess fel och brister trots allt är det bästa förhållningssättet till pandeminSenast för en vecka sedan var det fullsmockat i Humlegården av festande ungdomsgrupper, har aldrig sett så många som varit i humlan någonsin under de 30 år jag gått förbi den parken. På riktigt, ja.
Fullsatta krogar och fullsmockade stränder i veckor och en attityd av "så länge mitt dagliga liv inte drabbas tänker jag inte bry mig". Det är saker som får mig att fundera på varför tillåts detta?
Varför görs det inget mot detta?
Jag som har en hemma som är i riskzon och dör om han får smittan och andra som är väldigt restriktiva själva hur vi för oss i samhället just nu är det ett hån.
Smittan kommer inte lugna sig utan fortsätter att spridas. Det finns inget som säger att om du är immun mot covid idag att du är det om två veckor också eftersom det finns så många olika mutationer av viruset så vilken av alla är du immun mot och är du det mot mutationerna med?
Allt som kommer från FHM är lugnande och inget att oroa sig för. Men andra länders makthavare visar att de är oroade och resten av världen samt WHO ifrågasätter Sveriges sätt att hantera detta.
Vem ska man då lita på? Har resten av världen verkligen fel?