FDFMGA skrev 2020-05-04 10:08:01 följande:
Jag tror på fullt allvar att man inte ska läsa inlägg på FL om man är i affekt - eller åtminstone inte svara.
"än i Sverige och de länder där man nu successivt öppnar upp mot smittspridningen"
Jag tror inte att det kommer att skilja särskilt mycket i smitta, dödstal, allvarligt sjuka mellan exempelvis Sverige och Norge om några år.
Däremot så kommer de ekonomiska konsekvenserna att slå hårt mot de länder vars ledningar drabbades av coronapanik.
Jaha, så att inte hålla med dig är att vara i affekt? ja det är ju ett intressant sätt att ha höga tankar om sig själv
Jag tror tvärtom att dödstalen kommer skilja sig ganska mycket, däremot tror jag FHM fanklub i vanligt ordning kommer göra sitt yttersta för att trolla med siffrorna och försöka få 2500 som dör under ett par månader att låta som samma sak som 2500 som dör under 3 år.
Jag tycker våra grannländers ekonomier verkar klarat sig ganska bra och det tror jag det kommer göra i fortsättningen med och jag tror att när vi sen jämför de minimala skillnaderna i ekonomisk nedgång men en enorm skillnad i dödsfall så kommer vi framstå som ganska idiotiska, men det kommer vi såklart aldrig erkänna.