• Emmo77

Någon mer som precis plussat

Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?

• Svar på tråden Någon mer som precis plussat
  • Blåbärsris123
    MajaSv skrev 2023-04-14 23:39:34 följande:

Jag blir 42 i maj & är gravid i v 10 :) 
    vi har försökt i ca 1,5 år, tillslut lyckades vi, egna ägg & ingen hjälp :) 

Grattis, vad kul!🌸 Efter så långt kämpande också! Vilken lycka! Ska ni göra NIPT eller KUB? 

Jag är i v 9 så strax efter dig då☺️ När har du BF? Vi har 24 november enligt BM. Ska göra NIPT om 2,5 v, längtar så!

• Blåbärsris123
    Cookee skrev 2023-04-15 09:31:18 följande:
    Jag brukar få vul inbokat runt v 7 pga tidigare utomkveds, har fortfarande två dagar kvar till bim så har inte hört av mig till BM ännu då det känns lite för tidigt ännu?

känns som jag har mer symptom denna gången än tidigare, vilket känns positiv! men kan ju också vara progesteronkrämen jag tar som gör skillnad, så svårt att veta vad som är vad. Har haft huvudvärk, molvärk, humörsvängningar, doftkänslighet och vagt illamående än så länge.

Jag sover också alltid extremt dåligt vid graviditet, vaknar kl 03 och ligger vaken flera timmar, vrider och vänder på mig hela natten. någon mer som sover dåligt, eller vet vad det beror på?

Skönt med VUL tidigt då iaf.

Ja symtom är ju bra, även om de är jobbiga😅🙈🤢

Jag sover katastrofalt dåligt just nu. Blir galen! Jag är supertrött och somnar till tidigt men vaknar många ggr varje natt och har svårt att somna om. Vänder och vrider, är varm och kall om vartannat. Första veckorna sov jag jättemycket men nu superdåligt😴 Blir ju inte direkt piggare av det.

• Frusan

Har tagit progesteron en tid pga migrän, och förra gången slutade jag med det när jag skulle haft mens men när det visade sig att jag var gravid. Inte en aning om det påverkade missfallet eller inte, hade inte så mycket symtom då som nu. Men den här gången har jag fortsatt med progesteronet. 

Sömnen är även Här rejält påverkad. Förra veckan som jag som en stock. Kunde sova 12 h per natt 😅 men nu är det annat, drömmer konstigt och svårt att somna. När jag väl somnar så vaknar jag flera gånger och kissnödig. Men skönt ändå att det är mycket symtom så kanske det lilla livet fortsätter finnas kvar.
    Sov dock bättre i natt, vi var ute och fiskade hela dagen så mycket friskluft gjorde susen för en natt iaf. Extra bra att rå fisk medför rejält illamående så karln fick ta hand om fisken😝

• Pyret10

Hej! 

Jag fick positivt grav.test igår 6 dagar innan bim. Så BF borde bli i början av januari 2024 :) 
    Jag är 40 år (fyller 41 i år). Hänger gärna med er i den här tråden om jag får 😊 

• Blåbärsris123
    Frusan skrev 2023-04-16 10:36:39 följande:

Har tagit progesteron en tid pga migrän, och förra gången slutade jag med det när jag skulle haft mens men när det visade sig att jag var gravid. Inte en aning om det påverkade missfallet eller inte, hade inte så mycket symtom då som nu. Men den här gången har jag fortsatt med progesteronet. 

Sömnen är även Här rejält påverkad. Förra veckan som jag som en stock. Kunde sova 12 h per natt 😅 men nu är det annat, drömmer konstigt och svårt att somna. När jag väl somnar så vaknar jag flera gånger och kissnödig. Men skönt ändå att det är mycket symtom så kanske det lilla livet fortsätter finnas kvar.
    Sov dock bättre i natt, vi var ute och fiskade hela dagen så mycket friskluft gjorde susen för en natt iaf. Extra bra att rå fisk medför rejält illamående så karln fick ta hand om fisken😝

Det är jobbigt när sömnen inte funkar😴 Man blir ju knäpp! Jag försöker också komma ut och vara aktiv på dagen för att hjälpa sömnen lite. Sov katastrof i natt men nu gick jag nästan en mil ute vid lunch så hoppas det hjälper ikväll🙏🏻 Vaknar också kissnödig minst ett par ggr natt🙈😅
  • Blåbärsris123
    Pyret10 skrev 2023-04-18 11:14:46 följande:

Hej! 

Jag fick positivt grav.test igår 6 dagar innan bim. Så BF borde bli i början av januari 2024 :) 
    Jag är 40 år (fyller 41 i år). Hänger gärna med er i den här tråden om jag får 😊 

Grattis till plusset!🌸 Vad kul! Är det första eller har du barn innan?😊
  • Pyret10
    Blåbärsris123 skrev 2023-04-18 12:58:28 följande:
    Grattis till plusset!🌸 Vad kul! Är det första eller har du barn innan?😊
    Tack! 😊 Jag har två barn sen innan 9 och 12 år men första för min partner 😊 
  • Blåbärsris123
    Pyret10 skrev 2023-04-18 14:40:24 följande:
    Tack! 😊 Jag har två barn sen innan 9 och 12 år men första för min partner 😊 
    Mysigt!🥰 Jag har tre sedan innan men det blir också första för min sambo.😊 Har ni tänkt göra KUB eller NIPT?
  • Pyret10
    Blåbärsris123 skrev 2023-04-18 16:40:43 följande:
    Mysigt!🥰 Jag har tre sedan innan men det blir också första för min sambo.😊 Har ni tänkt göra KUB eller NIPT?
    Åh kul! Lite samma för oss då 😁🥰 Vi har inte diskuterat det men nipt verkar säkrare. Hade tänkt KUB annars. Ni?
  • Blåbärsris123
    Pyret10 skrev 2023-04-18 19:49:24 följande:
    Åh kul! Lite samma för oss då 😁🥰 Vi har inte diskuterat det men nipt verkar säkrare. Hade tänkt KUB annars. Ni?
    Vi har bokat NIPT privat med tanke på åldern. Då får vi svar med hög träffsäkerhet så tidigt som möjligt. Vi får stå för det själva men vi tycker det är värt det. KUB kommer ganska troligt visa hög sannolikhet just pga av åldern, och då får vi gå vidare med allt ändå men med några veckors fördröjning. 
Svar på tråden Någon mer som precis plussat