Inlägg från: Anonym (Funderare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Funderare)

Försökt i 2 år, bara mf- lägga ner?

Copyjulia skrev 2020-04-23 13:05:50 följande:

Jag hade upprepade missfall. Även när jag gjorde IVF. Åkte då till en klinik i London och fick en immunbehandling. Deras teori var att jag hade överaktivt immunförsvar som angrep embryot som en objuden inkräktare vilket gav missfall på missfall. Blev gravid på en gång efter immunbehandlingen och har nu en son på 7 år. Mötte flera andra på kliniken som lyckats bli gravida efter immunbehandlingen. Den bestod i ett intralipid-dropp samt kortisonbehandling.

Hej! Hur vet man att man har ett överaktivt immunförsvar? Blir man sällan sjuk eller har du märkt nåt utan prover?
  • Anonym (Funderare)
    Canary skrev 2020-06-06 10:08:29 följande:

Hej!

Om det kan vara intressant för någon av er som svarat i tråden eller läser i efterhand så är jag nu gravid igen, snart i vecka 7. Vägrar dock tro på det innan jag fått se ett levande liv på ultraljudet som vi ska göra om 1,5 vecka. Den här gången har jag för första gången känt mig illamående i perioder. Kanske är det ett bra tecken...

Grattis!! Vad roligt att höra!! :D hoppas de går hela vägen nu! Hur länge har du gått förut?

Jag är också gravid! :) 5+4, så snart vecka 7 också! Har vul den 17e, när har du? Jag känner mig också nervös inför vul. Har försökt sen Maj 2018.
  • Anonym (Funderare)
    Canary skrev 2020-06-06 10:59:40 följande:

Det längsta jag gått är till 8+4 men det var ofostrigt. Alltså det fanns inget embryo alls. Upptäcktes av en slump. Traumatiskt. Därför bra tror jag att försöka vara lite avvaktande tills vulet...

Grattis till dig också!! Hoppas att allt går bra. Är det din första graviditet?

Vi har vul den 16. Spännande :)

Ja usch!, jobbigt. Jag har fått i vecka 7 men tror också den dog tidigare.

Ja det är min första! Din då? När har du bf?
Svar på tråden Försökt i 2 år, bara mf- lägga ner?