BF Januari 2021
Hur har ni det nu? Hur har det gått för er som var oroliga för mjuka magar och för lite fostervatten?
För er som har BF tidigt i januari börjar det verkligen närma sig nu :) Jag är beräknad till 23/1 så det bör vara ett tag kvar, men man vet ju aldrig...
Jag har börjat få mer förvärkar och är mer trött än innan. Jag kan fortfarande inte gå längre än ca 200 meter innan kroppen säger stopp, längtar till jag kan ta långa promenader igen. Vissa dagar känner jag mig jättepepp inför förlossningen och tänker att det kommer att gå jättebra. Andra dagar är jag väldigt osugen på smärtan som man vet kommer att komma. Det är inte alls lika lätt att gå och småpyssla och fixa nu när man redan har en liten att ta hand om här hemma. Det blir inte heller någon vila på samma sätt när man skulle behöva det men så är det ju, inte så konstigt. Igår plockade jag i alla fall fram bebiskläderna, tvättade det som behövde tvättas och la allt i byrån förutom det som ska med till förlossningen. Det är så litet, som dockkläder. Hur mysigt som helst att plocka med :)
Ha en fin vecka!