Inlägg från: Frisko |Visa alla inlägg
  • Frisko

BF Januari 2021

LucyLoo skrev 2020-05-05 19:43:17 följande:

Gick det höra hjärtat slå då?

Jag har tid hos min gyn i vecka 6 (5+5). Men lite nervösa för att det kan vara för tidigt. Så inga hjärtslag hörs då. Exakt när var du där?

Nejnej utan då var jag bara där på inskrivning! Förlåt om det missförstods! Men däremot så har jag läst här på familjeliv att folk har varit hos gyn och för att sedan se hjärtslag i vecka 6-7:)
  • Frisko
    Anonym ((Sofia)) skrev 2020-05-06 06:16:40 följande:

Nu har jag en fråga till alla igen Jag är så nervös för att något ska vara fel. Har haft mensvärk sen innan jag skulle haft min mens. Jag frågade bm om jag fick göra ett tidigt ultraljud pågrund utav detta, det fick jag inte. Å sen ville vi göra ett kubb-test och det erbjuds inte här om man inte är 35 år gammal.

Man får alltså göra detta privat och betala för det. Skulle ni gjort det? Vi är 30 och 31 år gamla föresten

Jag hade deluxe mensvärk från och till innan jag plussade BIM-1 fram till slutet av vecka 5. Nu är jag i vecka 6 (5+5) och det har hänt någon kväll då jag har fått mensvärk. Men tydligen ska det vara normalt.

Jag anser att det inte är något fel att man vill boka KUB.

Jag och min sambo vi har bokat NIPT i Jönköping i vecka 12:)
  • Frisko
    Anonym (M) skrev 2020-05-09 19:24:11 följande:

Hejsan! Lite oväntat och oplanerat så plussade vi med andra barnet igår. Hade egentligen tänkt att börja försöka i slutet på sommaren så ingen större fara så haha! Men nu verkar vi enligt appar få bf 11 januari. Är det någon/några här som skulle vara intresserade av en lite mindre, sluten privat Facebook grupp? Hade det med dottern och har kontakt med många där än. Gillar när det blir mer intimt o litet!

Stort grattis!!

Låter som en väldigt bra idé! Jag vill gärna vara med:)

Jag var medlem i gravida med BF januari 2021 men jag kände att det blev för stort mig så jag gick ur.

Jag är inte så duktig på familjeliv, hur skriver man privat för att lägga till sig själv?
  • Frisko

Jag är i vecka 7 (6+4) och jag känner till och från ett ?tryck? längst ner på vänster sida av magen. Ibland får jag ett hugg och ibland känns det mer som att jag fått ett litet slag och så kan det ?dunka? lite efteråt? Är det någon som känner igen sig? Jag kanske har känt såhär i en vecka nu. Men som sagt, jag känner inte detta hela tiden utan till och från

• Frisko
    Vonlinne skrev 2020-05-12 19:29:38 följande:

Jag är i vecka 6 och kände under några dagar förra veckan att det högg till, typ krampade, långt ner i magen, lite mer till vänster. Googlade massa som alltid och det verkar va vanligt, livmodern växer tror jag. Men det stod också att det kunde va urinvägsinfektion. Gjorde inte ont när jag kissade eller så men ringde 1177 som gav mig en jourtid till läkare. Läkaren tog urinprov där det inte gick att säga säkert men inte heller utesluta uvi så jag fick penicillin. Nu 3 dagar senare känner jag inte de där kramperna längre. Läkaren sa även att smärta/obehag från nedre delen av magen kan va fullt normalt. Så ja, förvirrande och vet inte om svaret gav dig något men ????

Ja, jag ringde faktiskt barnmorskan sen och hon sa som du säger att livmodern växer men ingenting om urinvägsinfektion?

Alla dessa appar man laddar ner så står det alltid vad som är normalt men det står ingenting om just ont i nedre delen av magen. Man blir ju orolig då haha
  • Frisko
    Tildurrr skrev 2020-05-12 20:06:13 följande:

Jag har som mensvärk och sen att det drar längst ner på sidorna, det va likadant med dottern, det är ligamenten till livmodern och helt ofarligt! Om det är på samma ställe du har ont.

Jag har spänningshuvudvärk typ, hade jag i början sist också, satt i sig i några veckor.. Men slapp nästan illamåendet helt sist så hoppas jag klarar mig utan det nu också

Tack för svar!

Man blir så orolig! Trodde ett tag att det kunde vara missfall.

Får du huvudvärk i samband med värken i magen?
  • Frisko

BF-lista:

1 Januari: Frisko, 28 år, 1:a barnet

2 Januari: Jessyhs, 30 år, 2:a barnet

3 Januari: jagärsåotålig, 29 år, 1:a barnet

10 januari: Idorina, 30 år, 2:a barnet

14 januari: Utvandraren2, 36 år, 2:a barnet

17 januari: Blirdetenfyra, 35 år, 4:e barnet

20 januari: Äit, 36 år, 4:e barnet

22 januari: Nykär15, 43 år, 4:e barnet

• Frisko
    Jeex skrev 2020-05-15 10:20:42 följande:

Grattis! Har gjort en nystartad grupp på fb: bf januari 2021. Såg att någon innan tipsat här om en annan fb grupp. Den var dock för alla som plussar under 2021 och även för partners. Tänkte att det kunde vara trevligt med en grupp bara för oss i januari och utan partners, förbundsland vill man ju kunna skriva av sig :) Du får gärna gå med där. Än så länge bara jag med i gruppen, men tänker att ju fler som plussar ju fler hittar dit :)

Jag är redan medlem i en grupp som heter exakt bf januari 2021?

Jag hittar inte din grupp? Är det så att du har gjort den privat och att man inte kan hitta den själv?:)
  • Frisko
    Jeex skrev 2020-05-15 10:44:47 följande:

Det är inte så att det är den gruppen som heter: gravid med bf januari 2021 du är medlem i ?

Gruppen jag har startat är privat så man inte kan se medlemmar eller inlägg, men den är synlig så man kan söka efter den. Bifogar bild :)

Jag kan fortfarande inte hitta gruppen bf januari 2021 med den profilbilden? Är du säker på att din grupp inte är hemlig, att man inte kan se den? Den ända gruppen jag är medlem

I är bf januari 2021 som Tilda har ordnat.
  • Frisko
    Frisko skrev 2020-05-16 08:37:47 följande:

Jag kan fortfarande inte hitta gruppen bf januari 2021 med den profilbilden? Är du säker på att din grupp inte är hemlig, att man inte kan se den? Den ända gruppen jag är medlem

I är bf januari 2021 som Tilda har ordnat.

Menade tildurrr :)
  • Frisko
    Staus skrev 2020-05-15 21:49:32 följande:

konstaterat missfall v. 6+2. Vet inte om det hade med saker att göra men tog rosenrot allt för länge.

Tänker inte jaga skäl just nu för jag mår allt för dåligt. Försöker bara acceptera ödet ????

Skickar massor med styrkekramar till dig staus!
  • Frisko
    Novis1991 skrev 2020-06-11 08:34:51 följande:

Är det nån mer som gått in i vecka 11? Hur mår ni och känner ni av något? :)

Jag är i vecka 11 (10+6).

Jag har mått ganska så bra fram till vecka 10 ungefär, jag har fått ganska så mkt med huvudvärk och migränanfall. Och sen så har jag redan gått upp 6 kilo och det är inte alls kul..

Hur mår du??
  • Frisko
    FiaW skrev 2020-10-25 14:01:30 följande:

Hur mår ni? Jag tycker det märks tydligt att gossen växt ganska mycket nu. Det är mindre plats där inne och rörelserna känns mer och annorlunda. I morse hade han nån form av kisseblås-disco då han lyckades boxa eller sparka rakt på blåsan säkert 10 ggr i rad innan han vred sig lite. Jag tycker det är svårast med sömnen. Det är svårt att hitta en ställning jag kan ligga i mer än 1 timme innan det värker i höfterna. Ovanpå det är det ju de 2 turerna till toan för att nattkissa... Och det är ju BARA 3 månader kvar...

Ja verkligen, nu märks det tydligt. Känner som du med sparkar mot blåsan, det har kommit nu den senaste veckan och sömnen är faktiskt jättebra för mig än så länge. Jag behöver inte gå upp och kissa utan jag sover hela nätter och jag sover skönt dessutom, peppar peppar!!! Haha! Jag är i v30+2 nu:)

Har även börjat få andra skavanker nu som påverkar jobbet. Foglossning... speciellt bäckenbotten, jag kan inte stå längre stunder pga det, helt sjukt! Har fått foglossningsbälte nu men upplever än så länge att det inte hjälper. Känner även att jag är utmattad rätt så ofta. Så jag får se hur länge jag jobbar till
Svar på tråden BF Januari 2021