Jan 2014 skrev 2020-11-30 20:21:33 följande:
Jag har mycket sammandragningar, visa gör riktigt ont.
Min mage har dock blivit mjuk/sladdrig och SF måttet sjunkigt, men känner bebisen bra. Ska in och träffa läkare och göra TUL på onsdag. BM misstänker att jag gått med mer eller mindre konstant med sammadragningar som nu släppt, därav mjukmage. Men jag har svagt minne av min första graviditet att jag fick samma problem och då upptäcktes för lite fostervatten som orsak. För min mage är dallrig och inte alls gravidig.
Man ska ju alltid vara försiktig med blödningar men är det bara lite och du känner bebisen bra så är det nog ingen fara, men du ska alltid följa din magkänsla! Bättre kolla en gång för mycket!
Ja samma här magen har mjuknat lite nu vet inte om den kan göra det ifall bebben flyttar sig mer med huvet neråt ?
Nej men precis de kändes skönt att ringa och fråga och de tyckte jag skulle vila å ta de lugnt och såklart hålla koll om något förändras. Men de har varit full fart i magen ikväll så det verkar vara som vanligt. Har ju varit brunt och ingen pågående blödning, väldigt lite också precis så man ser att de blir lite brunt på pappret ibland .
Har googlat runt lite (ajabaja) men de verkar vara vanligt med iaf ilningar och hugg tillsammans med mensvärks känningar under den här perioden när barnet flyttar ner sig lite. Något du har erfarenhet utAv ?
Okej för lite fostervatten men har du märkt någon vattenavgång eller så ?