FiaW skrev 2020-07-23 09:37:55 följande:
Jag tänker att det skulle kunna vara ligamenten det drar i eller ändå nån form av foglossning, men bra att du kollar upp det.
Igår hade jag ont i nedre delen av magen och det släppte inte förrän jag la mig ner på rygg i soffan en stund.
Det är väldigt mycket som händer i våra kroppar nu och det mesta är ofarligt, men man ska alltid kolla upp om man är orolig.
Lycka till:)
Fick igår ont i magen också, inte så mycket i själva livmodern utan snarare runtomkring! Man blir ju så orolig direkt! Däremot har jag ett ganska så fysiskt jobb med tunga lyft vissa dagar, igår var en sån dag så undrar om inte det satte igång det hela ? Googlade runt nojig som man är och fann på familjeliv en tjej som hade haft så ont i magen att hon inte kunde stå, efter läkarbesök så visade det sig att hon var så gasig i tarmarna, hon fick tipset av läkaren att ta Dimetikon, receptfritt mot gaser och det försvann nästan direkt.
När jag funderar på vad jag åt igår så kan det också ha bidragit till mycket gaser. Ska kanske ge det ett prov med piller mot gasig mage, min mage är nämligen som en ballong var dag ! Jag hoppas de närmsta fyra veckorna går fort nu till RUL, så att lite av nojigheten försvinner å man kan pusta ut, förutsatt att man får bra besked där då vill säga..