Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

BF Januari 2021

Man kollar alltid med ultraljud innan nipt så man ser hur många foster det är i magen.

• Anonym (E)
    Utvandraren2 skrev 2020-07-14 15:13:16 följande:

Grattis! Det är en så himla skön känsla att inte behöva oroa sig mer. Jag ska få göra fvp i Sverige imorgon, sen väntar en vecka till på nålar. Sen hoppas jag verkligen att jag får ett bra svar, nu är nerverna fullständigt utanpå kroppen. Har ju väntat sen 15 juni...

Hej jag tror inte du behöver vänta i en vecka. Jag fick veta mitt svar på fostervattenprovet på 2-3 dagar.
  • Anonym (E)
    Utvandraren2 skrev 2020-07-14 15:13:16 följande:

Grattis! Det är en så himla skön känsla att inte behöva oroa sig mer. Jag ska få göra fvp i Sverige imorgon, sen väntar en vecka till på nålar. Sen hoppas jag verkligen att jag får ett bra svar, nu är nerverna fullständigt utanpå kroppen. Har ju väntat sen 15 juni...

Hej jag tror inte du behöver vänta i en vecka. Jag fick veta mitt svar på fostervattenprovet på 2-3 dagar.
  • Anonym (E)
    Utvandraren2 skrev 2020-07-14 18:54:53 följande:

Ååå, så underbart om det är så! De sa en vecka när jag pratade med dem. Jag hoppas på mindre, men tänker att det är mitt i industrisemestern. Jag vill bara bli färdig med det här nu, oavsett utfall.

Jo dom sa en vecka till mig oxå så blev lite paff. Hoppas allt ser bra ut för dig! Det gjorde det inte för mig :/
  • Anonym (E)
    Utvandraren2 skrev 2020-07-15 09:10:51 följande:

Nej, så tråkigt! Beklagar verkligen! Så tråkigt att få det beskedet såpass sent i graviditeten. Hur ser det ut vidare för dig nu, har du tagit något beslut än? Hur länge måste man vänta på att få göra abort? Du behöver inte svara om du inte vill.

Det är skönt att kunna ventilera sig här i tråden!

Ja fruktansvärt var det eller är fortfarande för vi valde att avbryta. Enligt sista mens var jag i 17+6 men dom drog tillbaka mig 10 dagar på ett UL och det stämde inte för då hade jag inte ens varit gravid när jag plussade. Våran pojke hade downs...Men det fick vi även al. Högrisk på nipt, så det borde vara lugnt för dig
  • Anonym (E)
    Hazel Grace skrev 2020-07-15 10:49:40 följande:

Tråkigt att höra... Vad fick du för besked om man får fråga? Var det hög sannolikhet eller kunde dom ge någon närmare diagnos? Förstår såklart om du inte vill prata om det.

Jag fick högrisk på kub 1:195 för T21 även på nipt och det konstaterades på fostervattenprovet..
  • Anonym (E)
    Jan 2014 skrev 2020-07-19 19:36:52 följande:

Väntar mitt 3e barn med BF 24 jan.

Gjorde kub i fredags och fick 1:320 på DS och blev därför erbjuden NIBT vilken jag ska lämna imorgon.

Någon som har erfarenhet av kub resultat?

Jag är över 35år och överviktig. Jag kommer behålla barnet även om det har DS men jag hoppas ju ändå på ett friskt barn.

Nackspalten var 2mm. Alla andra värden på UL var samma beräknat datum.

Vad var det som drog ner siffrorna? Blodprovet?

Jag fick 1:195 på kub för downs med nackspalt som var 2 mm och synligt näsben. Det var mitt blodprov som drog ner resultatet och den hade downs.
Svar på tråden BF Januari 2021