Inlägg från: jvck6 |Visa alla inlägg
  • jvck6

BF Januari 2021

Min sambo är nu i v6+3, väldigt tidigt men jag vill förbereda då jag känner på mig att denna kommer stanna! Men något som oroar oss nu i coronatider är ifall jag ens kommer få följa med till barnmorskan när det väl är dags. Hur går det för er? Det är ju faktiskt lika mycket mitt barn och något vi ska gå igenom tillsammans. Jag är supertaggad verkligen och blir magiskt jävla besviken om detta virus hindrar mig från att delta vid ultraljud etc.

• jvck6
    Novis1991 skrev 2020-06-02 21:57:36 följande:

Hursomhelst så verkar restriktionerna variera. Jag pratade t.ex. med en barnmorska som sa att dom nya reglerna var att partner fick följa med medan när vi kom till MVC sa hon att partnern inte fick följa med på UL. Mycket oklart. Tänker därför fråga inför varje besök och se om det kan gå bra någon gång.

Jag vill självklart vara med på varenda möte om jag får, men i dessa tider så kanske man inte får som man vill. Jävligt viktigt att jag får vara med på första UL då det här är vårat första barn och vi har försökt väldigt länge. Det är helt otroligt enligt mig att PAPPAN inte får vara med. Det generella besöksförbudet borde inte gälla mvc.
  • jvck6

jo tjena, jag bad min sambo skriva ner hennes symptom och tänkte att för skojs skull, så får ni spekulera vilket kön den lilla jäveln är!

här är vad hon skrev:

Hungrig hela tiden

mår illa, hela tiden men värst på kvällarna

gigantiska tuttar för att vara mig, hårda och ömma

jättetörstig

sover dåligt med mycket mardrömmar

• jvck6

jo tjena, jag bad min sambo skriva ner hennes symptom och tänkte att för skojs skull, så får ni spekulera vilket kön den lilla jäveln är!

här är vad hon skrev:

Hungrig hela tiden

mår illa, hela tiden men värst på kvällarna

gigantiska tuttar för att vara mig, hårda och ömma

jättetörstig

sover dåligt med mycket mardrömmar

• jvck6

Hejsan, min sambo och jag var på första ultraljudet igår (VUL) och fick se det lilla hjärtat slå. Det var det finaste jag sett, fort som fan gick det! Lillen vinkade en gång också sjukt nog, men fick inte med det på video. Så vi har sett att allt ser ut som det ska och hjärtat slår på som fan. Trots det så oroar man sig, såklart. Hur stor är risken för missfall nu egentligen? V8+5

Svar på tråden BF Januari 2021