• Anonym (XXX)

Hjälp! Bilda bonusfamilj utomlands? (Långt inlägg)

Ni har ju massor som talar för er - du är inte random WT-kvinna som blir med barn hit och dit. Jag tycker att det låter som ett underbart äventyr att flytta till USA, bo i ett stort hus med alla barnen (förutsatt att alla i den nybildade familjen kommer överens, och så verkar det ju vara), och dessutom vara hemma med en bebis.

Jag skulle själv ha tyckt att det var jättekul att leva i en annan kultur med mina barn ett tag - tänk Thanksgiving, Halloween, alla de amerikanska skoltraditionerna och sådant som ni kommer att få uppleva genom alla barnen! 

Det låter som att ni har bra ekonomi, och i USA är skatterna låga och likaså lönerna till olika typer av tjänstefolk. Jag tänker att du skulle kunna ha minst en au pair-flicka i alla fall i USA, eller rentav en nanny och en städhjälp? Då blir de praktiska problemen med att "börja om med bebis" försumbara. 

Och självklart är ni inte för gamla. Många som har en så hög utbildning som ni, får sitt FÖRSTA barn i eran ålder! Det är likadant bland välutbildade i USA för den delen. 

• Anonym (XXX)
    Anonym (TS) skrev 2020-04-23 07:09:06 följande:

Tack! Många bra synpunkter.

Jag är övertygad om att upplägget skulle fungera för barnen. Deras pappa är inte en främling och blir det inte mer av att vi också spenderar tid utomlands.

Att han jobbade på sjön visste jag när vi träffades och när vi skaffade 3 barn. Att vara borta långa perioder från sin pappa eller snarare att han varit borta 8v i stöten från dem har varit vår vardag. Det var han som valde att lämna vårt äktenskap, det var han som gick vidare. Han skulle i princip kunna hälsa på var 4;e veckanlm han vill.

När vi separerade hade barnens farmor och farfar barnen på hans vecka den första tiden när han inte var hemma. De finns tyvärr inte i livet längre. Det är anledningen att jag har barnen så mkt mer dvs han är inte intresserad av att jobba annorlunda eller med ngt annat för att kunna ha sina barn mer. Det är hans beslut. Alltid varit

Ja, och detta ser jag inte heller som något konstigt. Män har alltid arbetat borta - på sjön men även med annat. Hur skulle världen ha sett ut, om alla sjömän och alla andra män som har arbeten "borta", skulle ha slutat dessa jobb och blivit hemma när de fick första barnet?

En tanke: han kanske kan byta till något rederi som går på USA, någon hamn nära din nya bostadsort? (Går inrikesflyg också.) Så kan han träffa barnen oftare. 
Svar på tråden Hjälp! Bilda bonusfamilj utomlands? (Långt inlägg)