Hjälp! Bilda bonusfamilj utomlands? (Långt inlägg)
Ni har ju massor som talar för er - du är inte random WT-kvinna som blir med barn hit och dit. Jag tycker att det låter som ett underbart äventyr att flytta till USA, bo i ett stort hus med alla barnen (förutsatt att alla i den nybildade familjen kommer överens, och så verkar det ju vara), och dessutom vara hemma med en bebis.
Jag skulle själv ha tyckt att det var jättekul att leva i en annan kultur med mina barn ett tag - tänk Thanksgiving, Halloween, alla de amerikanska skoltraditionerna och sådant som ni kommer att få uppleva genom alla barnen!
Det låter som att ni har bra ekonomi, och i USA är skatterna låga och likaså lönerna till olika typer av tjänstefolk. Jag tänker att du skulle kunna ha minst en au pair-flicka i alla fall i USA, eller rentav en nanny och en städhjälp? Då blir de praktiska problemen med att "börja om med bebis" försumbara.
Och självklart är ni inte för gamla. Många som har en så hög utbildning som ni, får sitt FÖRSTA barn i eran ålder! Det är likadant bland välutbildade i USA för den delen.