Hjälp! Bilda bonusfamilj utomlands? (Långt inlägg)
Jag vet inte om jag tänker galet, men jag tycker att det här låter som en jättebra idé. Vilken chans! För både er och era barn. Om ni alla fyra föräldrar är okej med det, skulle jag inte tveka. Känns som att det bara kan gynna er och ge barnen värdefulla erfarenheter, som många andra barn inte får. Oavsett om ni alla åker hem efter fyra år, eller om ni stannar, eller om bara äldsta barnen stannar för att t.ex. plugga på universitetet kommer det ju vara en sån upplevelse för er alla. Tänk att få testa leva i en annan kultur som barn, och att ni dessutom får så mycket serverat!
Vad tycker ni om området det rör sig om? Nordamerika är ju stort och det är ju rätt stor skillnad på t.ex. södra Kalifornien eller Newfoundland i Kanada.
Om du dessutom kan göra konsultuppdrag på distans blir det ju perfekt. Känns som en viktig aspekt att du slipper vara enbart hemmafru och kan fortsätta med din egen karriär.
Graviditeten kan ju såklart bara du bestämma om vad ska hända, men jag tycker inte att den nödvändigtvis behöver stoppa flytten om du väljer att behålla.