Inlägg från: Wickan75 |Visa alla inlägg
  • Wickan75

Barn vid 45

Jag är 45 år och jag och min man planerar att skaffa barn men känner att det är bråttom med tanke på min ålder. Har haft bekymmer med konstant blödning i 7 månader då jag dumt nog tog en p-spruta men nu äntligen har det slutat. Och jag har haft min första mens. Enligt barnmorskan fick jag lov att få klartecken av min hjärtläkaren eftersom jag haft hjärtinfarkt och har högt blodtryck och diabetes typ 2, tänkte det var kört men han sa faktiskt ja att det inte skulle finnas några hinder mer än att sjustera mina mediciner. Vilket läkaren på vc skulle göra. Hon ringde upp och avrådde mig å det bestämda att skaffa barn nu med tanke på Corona och jag är i riskgrupp. Hon ville jag skulle vänta men känner att tiden rinner ifrån mig.

Naturligtvis följer jag läkarens råd men känner bara att alla odds är emot mig nu....

• Svar på tråden Barn vid 45
  • Wickan75

Vi har inte väntat så länge. Vi träffades för ca ett år sedan. Det grämde mig mycket i början att vi träffats så sent i livet, nu när vi båda känner att vi träffat vår livs kärlek. Men nu vill vi båda leva livet tillsammans och hade vi varit yngre hade det inte funnits en tvekan på barn så vi vill iaf ge det en chans.

Jag har sex barn och han ett.

• Wickan75

Hej. Jag hade mens för en månad sen men har haft mellanblldningar till och från, så nån ägglossning är nog inte att hoppas på att jag har. Säkert fortfarande biverkningar efter p-sprutan. Väntar på nästa mens får se om det är normalt efter den. Sen pratade jag med BM angående mina mellanblldningar och ev ägglossning hon var nästan otrevlig och avrådde mig att bli gravid trots att hjärtläkaren inte såg några hinder. Hur somhelst så kör vi oskyddat och ser vad det blir men känner inga större förhoppningar om att bli gravid ändå.

Svar på tråden Barn vid 45