• Anonym (Jag)

Han stöter bort min dotter

mhansen skrev 2020-04-21 11:26:52 följande:

Drottningen1970

Har sagt till honom att allt vi gör och säger är sånt som hon kommer bära med sig hela livet. Det är hennes grund att stå på. Det kommer forma henne framöver. Och jag vet själv dessutom hur det är att inte trivas i sitt eget hem och vad det gör med en sen när man kommer upp i tonåren. Men jag får inte den responsen jag hade önskat och känner inte att vi kommer uppnå nått som är hållbart i längden. Kanske blir det bättre ett tag nu när han är så ledsen. Men av tidigare erfarenheter kommer vi vara tillbaka ganska fort på denna rutan.

Jag har bett henne gå till skolkuratorn så länge för att hon inte ska bära allt inom sig. Kanske säger hon heller inte allt till mig...

Du är medveten om att kuratorn högst troligt anmäler oro till soc va?
  • Anonym (Jag)
    mhansen skrev 2020-04-21 12:43:42 följande:
    Fast det kan ju inte hindra mig från att låta henne gå dit och lätta sitt hjärta.
    Nej, men du får väga in risken att hamna i en utredning.
    Är det värt det?

Ska det behöva ske för att din "man" inte kan bete sig som folk?
  • Anonym (Jag)
    Drottningen1970 skrev 2020-04-21 15:38:38 följande:
    Det vore väl toppen. Då kommer den elaka mannen att få en rejäl spark i baken och familjen måste söka stöd.
    Om det ändå vore så soc fungerade så...
  • Anonym (Jag)
    pyssel skrev 2020-04-21 17:54:29 följande:
    I en mängd kommuner så gör det.
    Oavsett så är det onödigt att riskera det.
  • Anonym (Jag)
    pyssel skrev 2020-04-21 18:21:34 följande:
    Så var det igång igen.
    Oj då, var det så känsligt?
    Jag skriver inget mer om det nu, det jag ville ha sagt är sagt.
    Hoppas ts tar åt sig bara.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Jobbar med kvalitet) skrev 2020-04-22 11:17:32 följande:

Du har alldeles rätt att någon risk för tvångsomhändertagande inte föreligger, men det är ändå farligt att besöka dem.

Återkommande kritik är att de inte stöttar lösningar och förbättringar i familjerna för alla utan att de är djupt färgade av sina kvalitetsbrister - de tror okrikiskt på vad barn säger (barn ska lyssnas på, är oerhört visa och kan inte påverkas av någon vuxen), de kritiseras vidare för att inte vara neutrala avseende genus och fördomar grasserar lätt. De väljer sida i konflikten och råder ofta att familjerna splittras - man har rätt som barn att välja självständigt att inte träffa sin vårdadshavare, mormor eller någon annan närstående mer för det är jobbigt osv.

Det vet man aldrig.
    Har soc fått för sig något så är det ofta kört... det finns otaliga exempel på det.

Fast nu kommer soc att få reda på detta ändå, då ts uppmanat dottern att prata med kuratorn i skolan.
    Självklart kommer kuratorn att anmäla oro om ett barn berättar att hon är mobbad i hemmet.

Då vill det till att kunna förklara varför man låtit detta pågå, varför man sagt att barnet ska gå och prata med kuratorn istället för att se till att mannen i huset beter sig acceptabelt.
    Han behöver inte älska dottern, inte alls. Men han måste bete sig hyggligt mot henne.
  • Anonym (Jag)
    Drottningen1970 skrev 2020-04-22 20:34:49 följande:

Trist att ännu en tråd gällande en viktig fråga helt kapas av sochatande foliehattar. Det är så innerligt tröttsamt. Ni gör att alla liknande trådar bara dör.

Du tycker att ärlighet är fel?
Svar på tråden Han stöter bort min dotter