Han stöter bort min dotter
Ok, en sak: parterapi. Parterapi och det snabbt! Via kommunen, gärna någon med inriktning på bonusfamiljer. Jag har själv fått mitt första barn med en man som har barn sedan tidigare. Min relation med hans barn blev sämre efter att jag fick ett eget barn. Jag tyckte att bonusbarnet behandlades bortskämt och att hen tog allt fokus från parrelationen. Hemskt, men sant. Jag fick även en förlossningsdepression de rstqmånaderna med bebis. Det kanske din sambo har? Det är INTE ok att han är hård mot din dotter men inte mot din son. Absolut inte. Och det kommer inte att bli bättre med tiden, om ni inte pratar om det på ett bra och konstruktivt sätt NU. Står din dotter dig extra nära? Närmre än sonen? Kanske sover hon i din säng tex? Detta var ett stort problem för mig med mitt bonusbarn. Jag blev svartsjuk. Dessutom var det att hen blev så otroligt bortskämd och inte klarade någonting själv. Så som det kan bli med barn som bor varannan vecka. Det kan också vara så att din sambo klickar bättre personlighetsmässigt med din son. Men det gör det inte ok att bete sig som ett svin!