Bibbidi skrev 2020-04-21 20:32:19 följande:
Det där kan bara inte stämma! Var jobbar du någonstans? Jag har skickat hem barn otaliga gånger nu på grund av de stärkta direktiven
Jag tror tyvärr det stämmer. Jag ringde rektorn på mitt äldsta barns skola häromdagen för att flera barn i parallellklassen hade hosta och var i skolan ändå. Då sa rektorn att det var upp till varje förälder att avgöra huruvida barnet är, citat, friskt nog att gå i skolan. Jag blev så himla förbannad! Snacka om att helt gå emot FHM riktlinjer. Men rektorn stod fast. De skickar inte hem barn om föräldrarna har bedömt att barnet inte är sjukt.
Vi bor granne med ett av barnen ifråga och han hostade så mycket att han nästan kräktes när han lekte i deras trädgård efter skolan. Jag är så upprörd på både rektorn och föräldrarna. Jag pratade med mamman till barnet och då sa hon att: han är ju frisk, det är bara hostan som hänger kvar. Ska vi stanna hemma med honom pga hostan så kommer vi få jobba hemifrån hela våren. Poängteras ska också att mamman har ett jobb som kan skötas hemifrån lika bra... suck...