• erikaABC

Är det ok att prutta inför sin partner?

Är det ok att prutta inför sin partner?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att prutta inför sin partner?
  • Physalis

Jag tycker båda svaren fungerar för mig. Behöver man så behöver man, t ex om man är sjuk, sover eller på en plats där man inte kan gå undan. Samtidigt tycker jag att man undviker det så långt det går, för det är ganska otrevligt att känna lukten av andras gaser.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (=D)

Varför skulle jag INTE kunna fisa inför min partner? Han bryr sig inte. Vi är inte så känsliga av oss.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (B) skrev 2020-04-20 12:47:35 följande:
    Hur ska de vara ihop med DIG borde du skriva.

Alla känner inte behov att prutta inför publik eller anser att bekvämlighet inför varandra innebär medvetet pruttande inför andra människor.

Blanda inte in din pruttfetish i andras förhållanden.
    Pruttfetish?? Hahahahaha!!! Det kallas inte fetish för att man inte har några problem med att släppa sig i samma rum som sin partner. Du kanske borde googla på termen.
  • Anonym (ace)

Tillhör det inte normal uppfostran att låta bli att lägga en brakare inför andra, om det går att undvika?

• Anonym (LillaMhy)

Jag kan nån gång ibland säga typ "jag måste fisa" och släppa mig men oftast går jag iväg och gör det. Det händer väldigt sällan ändå, kanske nån gång i halvåret. Har nog aldrig släppt mig av misstag. 

• Anonym (Uschhhh)

Det tycker jag inte man gör medvetet framför sin partner.

Jag bor med min man, en person jag känner attraktion till. Hade nog äcklat mig enormt om han suttit och pruttat inför mig såfort han behöver det. Samma sak med min man, han hade inte heller gillat det.

Det är sådana småsaker som tillslut gör att man bor som vänner tillsammans och inte känner någon attraktion alls. Menar inte enbart att prutta, utan sådana saker som sedan tillsammans blir en stor anledning till att man börjar äcklas.

Och nej, vi har inte precis blivit tillsammans. Vi har varit gifta i 6 år och har barn ihop. Tycker fortfarande inte att det är lämpligt och kommer aldrig heller göra.

• Cavill
    Anonym (Anonym) skrev 2020-04-20 12:21:52 följande:

Hur ska man ens kunna vara ett par om man inte kan "prutta" inför den man är med? Jag säger inte att det är ok från dag ett men om man aldrig når den nivån av bekvämlighet inför varandra så kan man knappast leva tillsammans på lång sikt heller. Då lär man inte bara ha problem med "pruttar" utan även annat.

14 år utan hejdlöst pruttande. 
    Förmodar att ni bajsar med öppen dörr också?
  • Cavill
    Anonym (=D) skrev 2020-04-20 15:48:28 följande:

Varför skulle jag INTE kunna fisa inför min partner? Han bryr sig inte. Vi är inte så känsliga av oss.

Fast vissa av oss ger och vill ha respekten av att sånt sköts på dass. 

Förmodar att ni bajsar med öppen dörr också, och kanske diskuterar konsistens och lukt? Ni är ju inte så känsliga. 
  • Anonym (.)
    sextiotalist skrev 2020-04-20 12:25:20 följande:

Fungerat i 25 år.

Bara för att det fungerat betyder vän inte att det är bekvämt eller bra för hälsan?

Jag undviker förhållanden för jag kan helt enkelt inte prutta inför en kille utan att skämmas ihjäl sp jag förblir singel. Av den anledningen och många andra oxå.
  • flygrl

Jag tycker inte det är ok. Visst är det naturligt och nåt alla gör men det går faktiskt att sköta diskret och hänsynsfullt genom att gå undan eller göra det på toa. Bara för nåt är naturligt innebär det inte att det inte kan va äckligt och är nåt man måste göra i alla lägen inför andra människor. :/ För mig ingår det i normal hyfs att va diskret med sånt här.

Va människor gör på tu man hand inom typ ett förhållande eller polare emellan är ju deras ensak men jag skulle inte acceptera att nån lägger brakare i min närvaro bara sådär. Att det kan ske nån gång ofrivilligt eller i sömnen är liksom en annan grej men det fattar väl alla.

• Anonym (=D)
    Cavill skrev 2020-04-20 20:52:09 följande:

Fast vissa av oss ger och vill ha respekten av att sånt sköts på dass. 

Förmodar att ni bajsar med öppen dörr också, och kanske diskuterar konsistens och lukt? Ni är ju inte så känsliga. 

Fast VI tycker inte att det är respektlöst att kunna fisa inför varandra. Vad DU tycker är ju helt oväsentligt. Det är ju inte så att vi fiser oavbrutet 24/7.

Du borde slappna av lite.
  • Anonym (släpp loss)

Helt ok....men man kan ju ta lite hänsyn och hålla igen  om man t.ex sitter tillsammans i en soffa. Annars har jag svårt att förstå varför det skulle vara så farligt att släppa sig inför den människa man troligtvis tillbringar mest tid ihop med av alla.

• Cavill
    Anonym (=D) skrev 2020-04-20 22:39:31 följande:
    Fast VI tycker inte att det är respektlöst att kunna fisa inför varandra. Vad DU tycker är ju helt oväsentligt. Det är ju inte så att vi fiser oavbrutet 24/7.

Du borde slappna av lite.
    Du svarade aldrig på om ni bajsar med öppen dörr?
    Ni verkar ju ha ett väldigt hett och sexigt liv tsm. Drömmer
  • Anonym (=D)
    Cavill skrev 2020-04-20 23:12:35 följande:

Du svarade aldrig på om ni bajsar med öppen dörr?

Ni verkar ju ha ett väldigt hett och sexigt liv tsm. 

Kändes inte som en fråga trots frågetecknet. Men nej, det gör vi inte, inte jag iaf. Han har vuxna barn hemma så dörren är stängd och låst när jag är där inne.

Vårat sexliv är nice =)
  • Aniiee

Äh, kan man inte med att prutta inför sin partner/inte vill att partnen ska prutta inför en, hur fan ska man då klara alla mycket värre saker som man kommer göra inför en partner? Gud nåde den som blir sjuk, liksom.....

I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Brakaren)

En fis är bortkastad om den inte hörs.

Bodde på hotel med sonen i helgen o vi hade just lagt oss.

Jag frågade om de va ok att släppa en fis. Jo visst svarade han, och jag släppte en brakare så att han nästan flög ur sängen.

Så ska det gå till!

• Anonym (ace)
    Aniiee skrev 2020-04-20 23:55:51 följande:

Äh, kan man inte med att prutta inför sin partner/inte vill att partnen ska prutta inför en, hur fan ska man då klara alla mycket värre saker som man kommer göra inför en partner? Gud nåde den som blir sjuk, liksom.....

Så du menar alltså att du tycker att något du inte kan rå för att det händer för att du är sjuk, t. ex. kräkas, är värre än att någon bara i ren arrogans lägger några riktiga suringar i soffan med fredagsmyset, helt utan hänsyn, respekt eller omtanke för resterande i rummet?

Aniiee, du brukar vara klok och vettig, men här tror jag bestämt att våra åsikter går isär.
  • Anonym (Prutt)

Inte så att jag pruttar medvetet men händer det eller om jag måste så är det inte hela världen, vi skojar bort det.

Min man sträcker fram sitt finger så jag ska dra i det och han pruttar. Han har en hel del issues kring att fisa men också kissa inför andra, han har svårt att gå på offentliga toaletter eller ens att gå undan i skogen när det finns andra runtomkring så för honom är det ett kärleksbevis att han kan både kissa och bajsa inför mig. Det har han aldrig kunnat göra inför en tjej tidigare så jag får väl känna mig stolt och glad ;)

• sextiotalist
    Anonym (.) skrev 2020-04-20 20:52:46 följande:

Bara för att det fungerat betyder vän inte att det är bekvämt eller bra för hälsan?

Jag undviker förhållanden för jag kan helt enkelt inte prutta inför en kille utan att skämmas ihjäl sp jag förblir singel. Av den anledningen och många andra oxå.

Det finns väl toaletter i hemmen ?

Det är lättare att hålla tillbaka gaser än ibs-diarre-anfall och jag hinner till toaletten då också.

Vi går undan om vi behöver få ut gaser.
  • Anonym (Bäst)

Hade inte accepterat det. Vi har levt ihop i snart tio år och pruttar inte inför varandra.

Svar på tråden Är det ok att prutta inför sin partner?